וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת

7.9.2011 / 11:39

הצוערים חובשי הכיפה קמו בהפגנתיות כאשר זמרת הופיע בפניהם במסגרת קורס הקצינים. הוחלט להעמידם למשפט והם התנצלו: "אנו מבינים שטעינו בשיקול הדעת ולוקחים על עצמנו את האחריות"

חמישה צוערים מבית הספר לקצינים בבה"ד 1 התנצלו היום (רביעי) בפני מפקד הבסיס, אלוף משנה ערן ניב, על כך שקמו במהלך הופעה של זמרת בבסיס. הצוערים החליטו במהלך הלילה לכתוב מכתב התנצלות על שהחליטו, בניגוד להנחיות המפקדים, לקום בהפגנתיות במהלך ההופעה בה שרה החיילת במסגרת פעילות הקורס.

טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. אתר בה"ד 1, דובר צה"ל
טקס סיום קורס קצינים. למצולמים אין קשר לכתבה/דובר צה"ל, אתר בה"ד 1

בעקבות האירוע הוחלט בבסיס להעביר את הטיפול בסוגיה למפקד קורס הקצינים שהחליט להעמיד את החיילים למשפט. במכתב ההתנצלות שנשלח הבוקר נכתב "אנו מבינים שטעינו בשיקול הדעת ולוקחים על עצמנו את האחריות. זו הייתה מעידה חד פעמית".

הצוערים הסבירו למפקדי הקורס, כי מבחינתם זו הייתה אי הבנה של הפקודה הנוגעת בשילוב הראוי. לדברי גורם צבאי המצוי בפרטי הפרשה "על פי הפקודה של השילוב הראוי, פעלו הצוערים בהתאם. אך לא נכון היה מבחינתם להתעלם מהנחיות המפקדים. הם רצו כבר אתמול בלילה לשלוח את המכתב באמצעות הדואר האלקטרוני למפקד בה"ד 1 לאחר שהבינו את הטעות שלהם, אך בשל תקלה טכנית, זה נשלח הבוקר".

גורם המקורב לצוערים המתנצלים אמר כי "אני רוצה להאמין שלא יחמירו עם הצוערים לאחר שהם הבהירו את עמדתם והבינו את הטעות. החלטה קיצונית בנושא עשויה לשפוך את התינוק עם המים".

בשעות האחרונות הוחלט להעביר את הטיפול בנושא לעיונו של מפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן, שיכריע באופן הטיפול בצוערים מאחר שבחודשים האחרונים דווחו מספר אירועים בזרוע היבשה במהלכם לוחמים קמו בהופעות בהן הופיעו זמרות לובשות מדים.

בצה"ל הועברה ביקורת על החיילים חובשי הכיפה שנקטו בפעולה הפגנתית שנוגדת את הנחיות המפקדים. גורמי צבא הזהירו מהתגברות התופעה והדגישו כי אין כוונה לבצע הפרדה בבית הספר לקצינים בין נשים לגברים בסוגיית ההופעות.

עוד באותו נושא:
מבוכה בצה"ל: נגדי משמעת הפריעו בקורס - והודחו
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
20 ימי מחבוש לחייל שסירב להשתתף בפינוי מאחז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully