וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי בועז הרפז: "ברק עושה לו סיכול אישי"

בשיחות סגורות אמר הקצין במיל' כי החלטתו של ברק למנוע ממנו לצאת לחו"ל, בתואנה כי הוא מחזיק בסודות רגישים, הינה שרירותית וללא כל היגיון ביטחוני. הרפז מתכוון לערער על ההחלטה

מקורבי בועז הרפז עולים להתקפה: חבריו של הקצין במילואים, העומד במוקד פרשת המסרונים בינו לבין רונית אשכנזי, אשת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מתעקשים כי שר הביטחון, אהוד ברק, מנסה לעשות לו "סיכול אישי". בשיחות סגורות טען הרפז עצמו כי החלטתו של השר למנוע את יציאתו לחו"ל, בטענה כי הוא מחזיק בסודות רגישים, פוגעת בעסקיו. לדברי המקורבים, מדובר בהחלטה שרירותית, ללא כל היגיון ביטחוני, וכי הרפז צפוי לערער עליה בקרוב. בין היתר, ישתמש הרפז כחלק מקו ההגנה שלו בראש אמ"ן לשעבר ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, המחזיקים אף הם בסודות מדינה, אך לא מוגבלים כמותו.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות
פרשת הרפז: ”יש מסרונים שיבעירו את המטכ”ל”
”על גנץ להורות על חקירה פנימית למסרוני הרפז”
1,500 מסרונים נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי”

עוד טוענים מקורביו של הרפז כי הקצין מתעקש שאין בידיו את תוכן המסרונים שנחשפו על ידי העיתונאית איילה חסון בערוץ הראשון, וכי כפי הנראה הם הגיעו לידיה מחקירת המשטרה בתחילת הפרשה. "אין לו קצה אצבע במסירת המסרונים", הדגיש אחד ממקורביו. הרפז עצמו אמר למקורביו שהסכים לדבר עם חסון בשל אותה החלטה המונעת ממנו לצאת לחו"ל.

בועז הרפז משתחרר ממעצר ספטמבר 2010. אורי לנץ
יערער על ההחלטה שמונעת ממנו לצאת לחו"ל. הרפז/אורי לנץ

המקורבים מלינים על כך שעושים להרפז רצח אופי, מבלי להסתמך על עובדות; לדברי אחד מהם, הרפז טוען כי אין בכוונתו "להפיל" את אשכנזי, וניסיון ליצור לו תדמית כזו מאוד מפריע לו. "בועז הרפז הוא דמות שלקחו אותה כדי לבנות את הפרשה. כבר עכשיו יש כמה אנשים שחייבים לו להתנצלות, אחרי שייחסו לו גניבה ועוד כל מיני סיפורים", אמר המקורב, "עכשיו הוא מושך את תשומת הלב, אבל הדבר ישתנה כשיעברו לטפל בברק ובאשכנזי. אנחנו מעריכים שיהיה הליך משפטי פתוח לכולם, ואז יהיה אפשר לספר מה קרה שם".

אהוד ברק בסיור בפרויקט פינוי מחנות צה"ל לנגב, אוגוסט 2011. שי מכלוף
הרפז טוען שהוא עושה לו סיכול אישי. שר הביטחון ברק/שי מכלוף

גורמים במערכת הביטחון מכירים התייעצויות המתקיימות בימים האחרונים בין פרקליטות המדינה למשטרת ישראל כיצד לנהוג בממצאים העולים מחשיפתה של חסון, וההד התקשורתי שנוצר סביב הפרשה. עם זאת, טרם נקבע להרפז מועד השימוע לפני הגשת כתב האישום נגדו בעניין זיוף המסמכים הנוגעים למירוץ לתפקיד הרמטכ"ל.

גורם ביטחוני בכיר מסר כי "בימים האחרונים יש ניסיון לזרוע עשן על הפרשה כולה מבלי להתמקד במעורבים הראשיים. המשטרה חקרה את הפרשה והמליצה לה עמיד לדין את בועז הרפז. כל מי שיש לו מידע עובדתי מוזמן לפנות למשטרה כדי שתחקור לעומק כל פרט. ממה שידוע לנו בועז הרפז החליף מסרונים עם אישתו של הרמטכ"ל לשעבר ולא עם אף אחד מלשכת ברק".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 22:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully