וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים בפתח תקווה ישביתו הלימודים "בשל אפליה"

30.8.2011 / 12:29

ועד ההורים העירוני ישבית את הלימודים, בדרישה לסגור את ביה"ס "גורדון" שלטענתם מקבל רק ילדי עולים מחבר המדינות. "מספר התלמידים בכיתות שם הוא חצי משאר בתי הספר, ויש להם הסעות וארוחות חינם"

לא רק בית ספר "לאתיופים בלבד" - גם ל"רוסים בלבד": ועד ההורים העירוני בפתח תקווה ישבית ביום חמישי הקרוב את הפעילות ב-55 מוסדות חינוך בעיר, בדרישה לסגור את בית הספר "גורדון", שלטענתם, מקבל לשורותיו רק תלמידים ממשפחות יוצאות חבר המדינות.

ההורים טוענים כי בית הספר פועל כמוסד בדלני-רוסי, הנהנה מתמיכתה הפוליטית של אנשי מפלגת ישראל ביתנו. עוד טוענים ההורים, כי התלמידים בבית הספר נהנים מתנאים טובים משמעותית מתלמידי שאר מוסדות החינוך בעיר. משמעות ההשבתה היא ש-25 אלף תלמידים יישארו בביתם ביום חמישי הקרוב, מועד פתיחת שנת הלימודים. יצוין כי לא מדובר בהשבתה רשמית של המערכת, אולם גורמים בכירים בעירייה הביעו את תמיכתם במהלך.

יו"ר ועד ההורים העירוני, גדי יפה, טוען כי לחצים פוליטיים מסיביים הובילו לכך שבחמש השנים האחרונות נערך "גיוס" של תלמידי משפחות עולים בעיר לשם העברת התלמידים ל"גורדון". "התלמידים במקום נהנים מכיתות קטנות שממוצע התלמידים בהם נע בין 13-20 תלמידים בכיתה, לעומת הממוצע העירוני העומד על 35-40. התלמידים נהנים גם מהסעות חינם, ארוחות חינם ויום לימודים ארוך חינם", ציין יפה.

עוד הוסיף יפה כי "בתי הספר האחרים נפגעים כתוצאה מה'הגירה', ומתקיימת אפליה תקציבית". מנהל בית ספר בעיר אמר לוואלה! חדשות כי למרות כוונתה המוצהרת של העירייה לסגור את "גורדון", הוא ממשיך ומתקיים, בעקבות תמיכתם של פטרונים פוליטיים במועצה העירונית מטעם תנועת "פתח תקווה ביתנו", כינויה המקומי של מפלגתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן.

שפרו את מערכת החינוך בישראל וזכו בפרסים

"איך סגרו את 'ניר עציון', ואת 'גורדון' לא?"

בראשית החודש אישרה העירייה את פיזורו של בית הספר "ניר עציון" בעיר, שבו רוכזו 600 תלמידים, כולם ממוצא אתיופי. "כיצד ייתכן שבית הספר 'ניר עציון' נסגר, ו'גורדון' ממשיך לפעול?", שאל מנהל הספר האחר.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר בתגובה כי "ראש עיריית פתח תקווה חבר לוועד ההורים, בכוונה לעשות שימוש בשטח בית הספר כנכס נדל"ני, ולסגור את המוסד. כמעט בכל שנה נערך דיון מיוחד על 'גורדון' בוועדת החינוך, וראש העירייה לא נכח באף אחד מהדיונים. בחודש הבא צפוי דיון מיוחד בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת לגבי התנהלותה של מחלקת החינוך בעירייה, בין היתר בשל השתלטותן של עמותות פרטיות על החינוך בעיר, והזנחת החינוך הציבורי". עוד ציין כי מילר כי "בכל פעם מנסים לצבוע את בית הספר בצבעים הזויים חדשים. 95% מהילדים שלומדים במקום הם ילדי עולים, שנולדו בישראל, ולמפלגת ישראל ביתנו אין שום נגיעה לפעילות בית הספר".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה, כי "בשל מיעוט הנרשמים לכיתה א' בבית ספר 'גורדון', התקבלה לפני כחודשיים החלטה משותפת לעיריית פתח תקוה ולמשרד החינוך כי בשנת הלימודים הקרובה לא תיפתח כיתה א' בבית הספר. ביום ראשון האחרון, הועברה הנחיה חדשה למנהל החינוך בעירייה, על ידי סולי נתן מנהלת המחוז במשרד החינוך, כי יש לפתוח בכל זאת את הרישום לכיתה א'. העירייה העמידה תנאי למשרד החינוך, לפיו לא יקלטו תלמידים לכיתה א' מאזורי רישום שאינם סמוכים לגורדון. נכון להיום, נרשמו לכיתה א' סך של 11 תלמידים בלבד. העירייה מנסה להפעיל לחץ על ועד ההורים שלא להשבית את מערכת החינוך העירונית".

ממשרד החינוך נמסר כי לא התקבלה כל החלטה על ידי עיריית פתח תקוה ומשרד החינוך לסגור את בית הספר גורדון וכי שנת הלימודים בבית הספר תפתח כסדרה. "יצוין כי הפתרון במקרה זה הינו קביעת אזור רישום גיאוגרפי מוגדר לכל בית ספר. בהתייחס לבית הספר ניר עציון וגורדון, מי שמנסה לערוך השוואה בין השניים, הרי שאין כל דמיון ביניהם", נאמר בהודעת המשרד.

מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים
בית ספר פרטי במקום ממלכתי ביהוד: ”הכסף מדבר”
סקר: רוב ההורים בישראל לא סומכים על המורים
שנת הלימודים לא תיפתח בשדרות, ההורים מתנגדים

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully