וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט ספטמבר: המתנחלים מצטיידים בכלבי תקיפה

יהושע בריינר

30.8.2011 / 8:47

"גדוד הכלבנים האזרחי" מספק כלבי תקיפה למספר גדל של מתנחלים, על רקע החשש מאלימות פלסטינים בספטמבר. לדברי יו"ר הארגון, "כלב לא יתקוף אם לא יחוש סכנה, אבל יש מי שמאיים עלינו"

צילום מסך

(מתוך אתר יוטיוב)

בזמן שבצה"ל ובמערכת הביטחון מתכוננים לקראת תרחישי חודש ספטמבר, גם במאחזים ובהתנחלויות מתכוננים לקראת ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית: בחודשים האחרונים החלו במאחזים ובהתנחלויות ביהודה ושומרון להצטייד בכלבי שמירה ותקיפה, בעיקר מסוג רועה בלגי, ובשבועות האחרונים נרשם גידול בביקוש לכלבים להגנה על היישובים. הכלבים, המאולפים היטב, מסופקים על ידי ארגון בשם "גדוד הכלבנים האזרחי", המספק כלבי שמירה ותקיפה. מי שעומד מאחורי הארגון הוא מייק גוזובסקי, תושב ההתנחלות תפוח בשומרון, אשר מאלף ביחד עם כלבנים נוספים את הכלבים ומספק אותם לפי דרישה לתושבים. "שום כלב לא יתקוף כל עוד לא נשקפת לתושבים סכנה", אומרים בארגון, "זה בסך הכל כלי נוסף לנטרול איומים".

ביממה האחרונה הפיץ הארגון של גוזובסקי סרטון ובו מדגימים כלבי תקיפה שונים במאחזים "מצפה אביחי" שליד קריית ארבע ו"גבעות עולם" שבשומרון כיצד תוקפים הכלבים פלסטינים שחדרו למקום. בסרטון נראה אדם שמכה מתנחל וצועק "אללה אכבר", וכיצד בתוך שניות מזנק כלב תקיפה ונושך אותו. מי שמפעיל את הכלבים הם התושבים עצמם, לאחר שעברו אימונים והכשרות. ב"גדוד הכלבנים" מספרים שכיום פרושים ביישובים השונים כ-250 כלבי שמירה ועוד כ-50 "כלבי עבודה" המסוגלים לפעול לפי פקודות של בעל הכלב.

עוד בנושא הכרזת העצמאות הפלסטינית:
אבו מאזן: "לא תפרוץ עוד אינתיפאדה חמושה"
ליברמן: "אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית במקום ישראל"
הדו"ח שנדחה: "תיתכן הסלמה משמעותית בספטמבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה בסך הכל כלי נוסף לנטרול איומים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכלבים מאולפים כך שלא יהוו סכנה לאף אחד ואף יוכלו לשחק עם ילדים, אולם כשיש אירוע הם יידעו להגיב לפי האיום", אמר מייק גוזובסקי, מייסד הארגון ופעיל ימין מוכר בן 47 מתפוח, לוואלה! חדשות. "המקרה הנורא של רצח בני משפחת פוגל (בהתנחלות איתמר, י"ב) היה יכול להימנע לו היה במקום כלב סיור מאולף שהיה מגלה את המחבלים, ואולי כך היינו יכולים להציל משפחה", אמר גוזובסקי והוסיף כי "אחרי האירוע ההוא וכעת, לפני חודש ספטמבר, אנשים לא מפסיקים לצלצל אלינו ולבקש כלבים. אנשים דואגים יותר מהרגיל ואנו מזהים עלייה חדה בפניות".

גוזובסקי הדגיש כי הכלבים פועלים רק לפי פקודות מפעיליהם כי הם נועדו להציל חיים. "אנחנו לא מחפשים סתם לתקוף בני אדם, אלא חושבים כיצד למנוע את הפיגוע הבא", הוא אמר, "אנחנו מלמדים הפעלה נכונה של הכלב ולא בצורה 'ברברית'". הכלב לא יתקוף כל עוד לא קיבל פקודה, וכל עוד המחבל לא מהווה איום. איננו רוצים שב"מצפה אביחי" תהיה משפחה שתרצח מבלי שיהיה אמצעי שיגן עליה. צריך להבין שיש כאן אויבים שרוצים לחסל אותנו לא רק בספטמבר, אלא גם בשאר חודשי השנה, ולכן אנחנו צריכים אמצעי יעיל שינטרל את האיום. אם יש ערבי שמסתובב באחת הגבעות בשתיים בלילה, ברור לכל שיש לו מטרה מסוימת, והוא צריך לדעת שהוא עלול להינשך".

החשש כי הכלבים יופעלו כנגד פלסטינים גם לא במצב של סכנה אינה מטרידה את גוזובסקי. "אנחנו פועלים כבר 11 שנים עם מאות כלבים ומעולם לא היה מקרה אחד שבו אדם הפעיל כלב לשווא", אמר גוזובסקי והוסיף כי "אפילו ליחידת עוקץ יש יותר אירועים חריגים. אנו מפעילים את הכלבים רק כשיש צורך וצריך לזכור שמדובר באמצעי משלים לכוחות או לסיירים שנותנים להם גיבוי. הדרישה לכלבים גוברת, לא רק אצלנו אלא גם בגליל ובנגב, שסובלים מחדירות וצריכים את עזרתנו". לאור הביקוש הגובר, הארגון אף יצא בקריאה לתרומות ולגיוס מפעילי כלבים. "כעת יש בתפוח שמונה כלבים למסירה מיידית והביקוש רק גובר. המטרה היא למנוע את רצח המשפחה הבאה ועל בני דודינו להבין שאנחנו ערוכים לכל ניסיון שכזה", אמר.

גוזובסקי נשאל על האסוציאציות שהשימוש בכלבים עלול לעשות, הוא אומר כי לא בכל אמצעי שבהם השתמשו הנאצים אסור לנו כיהודים להשתמש. "כשניצולי שואה רואים שהכלבים שלנו מצילים חיים, הם מנשקים לנו את הידיים".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully