וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת סיפור: 70 "נכסי צאן ברזל" יילמדו בבתי הספר

11.8.2011 / 13:01

לפי תכנית חדשה שחשף משרד החינוך יחוייבו המורים בבתי הספר היסודיים ללמד החל משנת הלימודים תשע"ג רשימה מפורטת של ספרים קלאסיים, בהם "המפוזר מכפר אז"ר, ו"הילד הזה הוא אני"

משרד החינוך חשף הבוקר (חמישי) רשימת יצירות, בהן שירים וסיפורים מהקלאסיקה הספרותית העולמית והישראלית לצד פיוטים מהמקורות היהודיים, שיהפכו ללימוד חובה בבתי הספר היסודיים, החל משנת הלימודים תשס"ג. את רשימת היצירות הרכיבה ועדה מיוחדת של משרד החינוך והיא תחייב את המורים בבתי הספר בחינוך הממלכתי ובחינוך הממלכתי-דתי ללמדם בשיעורי ספרות וחינוך לשוני. בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ב, לא תחול חובה לעבוד על פי הרשימה.

לרשימה, שכוללת כ-70 יצירות, תצורף גם רשימה של יוצרים מומלצים שמיצירותיהם ראוי לכלול בתכנית הלימודים הבית ספרית. כמו כן, קיים פירוט של סוגי הטקסטים הספרותיים המומלצים להוראה בשכבות הגיל השונות, וכן בנספח לתכנית הלימודים נוספו רשימות של יצירות ספרות בדרגות שונות של בחירה.

"משרד החינוך ממליץ להכיר את העקרונות ואת יצירות הספרות הכלולות ברשימות ולהשתדל ללמד יצירות זמינות להוראה מתוך ספרי הלימוד הקיימים", נמסר בהודעת המשרד. ראש הוועדה שהרכיבה את רשימת היצירות עמדה ד"ר טלי יניב, מפקחת ארצית על מקצוע הספרות במשרד החינוך, והיו שותפים בה מומחים ואנשי אקדמיה שבמשך שנתיים עמלו על גיבוש הרשימה.

בין רשימת השירים והסיפורים שתוגדר כחובת לימוד בכיתות א'-ב' נמצאים "והילד הזה הוא אני" מאת יהודה אטלס, "הייתי הילד הכי קטן בכיתה" מאת יהונתן גפן, "המפוזר מכפר אז"ר" מאת לאה גולדברג, "הביצה שהתחפשה" של דן פגיס וכן פרקים נבחרים מפו הדב. בכיתות ג'-ד' יילמדו, בין היתר, "איך שיר נולד" של יהונתן גפן, "ירושלים של זהב" של נעמי שמר, "הברווזון המכוער" של הנס כריסטיאן אנדרסן והפיוטים "לכה דודי" ו-"והיא שעמדה". תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו את "שיר הרעות" של חיים גורי, את ההמנון הלאומי "התקווה" של נפתלי הרץ אימבר, "הליכה לקיסריה" של חנה סנש ו-"שיר המעלות".

עוד בנושא:
מסתמן: תוספת של 80 אלף שקל בשנה למורים בפריפריה
תלמידים ישראלים גרפו מדליות באולימפיאדת פיזיקה
על רקע הסערה: הממונה על תוכניות הלימוד פורש

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully