וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א לא לבד: רבבות הפגינו נגד יוקר המחיה בירושלים

מארגני מאהל המחאה הירושלמי הצליחו לגייס, לפי הערכות, 23 אלף בני אדם לעצרת נגד יוקר המחייה בכיכר פריז בבירה. "שנים כעסנו, כל אחד לבד, וסוף סוף יצאנו לרחוב להשמיע את קולנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

לא רק בתל אביב: כ-23 אלף בני אדם, כך לפי הערכות, השתתפו אמש (שבת) בעצרת גדולה בכיכר פריז בירושלים, במחאה על יוקר המחייה ותחת הכותרת "העם דורש צדק חברתי". ההפגנה החלה בצעדה מכיוון גן הסוס בעיר, דרך מדרחוב כיכר ציון וגן העצמאות, ועד לכיכר בה נערכה העצרת. בהפגנה לקחו חלק הסופר סייד קשוע וסולן להקת "הדג נחש" שאנן סטריט, והופיעו האמנים מוש בן ארי ולהקת אתניקס.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
המחאה בתמונות: מאות אלפים יצאו לרחובות
דעה: פתאום קם העם

רועי פרלמן, ממקימי המאהל בעיר, אמר באירוע כי "אחרי שנים בהן כעסנו, כל אחד לבד, איש איש לעצמו, אחרי שנים כל כך רבות יצאנו לרחוב להשמיע את קולנו". יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, איתי גוטלר, התייחס לדיווחים על סכסוכים בקרב המארגנים: "בימים האחרונים ניסו גורמים מסוימים ליצור מצג שווא של סכסוך או פילוג בקרבנו. אז אני רוצה לומר להם – אנחנו, אנשי המאהלים בכל הארץ, הארגונים החברתיים, אזרחי המדינה – מאוחדים וצועדים יחד, מסכימים על עקרונותינו, ונמשיך לצעוד עד שנקבל את מה שאנחנו דורשים בשביל המדינה שלנו".

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"מאוחידם וצועדים יחד, מסכימים על עקרונותינו". ההפגנה בירושלים, אמש/עומר מירון

הרב יובל שרלו, ממקימי עמותת צוהר, אמר כי "אנחנו אנשים שמוכנים להיות שותפים במשמעויות של בניית החברה הזו בצורה יותר צודקת. אנחנו נישא בנטל הזה, אם הנטל יהיה מוצדק, אם הוא יתחלק באופן הוגן, וגם אם כולנו נהנה מאותם פירות של השגשוג שהושג בעבודה שלנו".

העצרת בבירה הייתה הפגנת כוח נוספת של גל המחאה החברתית. העצרת המרכזית, שזכתה גם לכינוי "הפגנת כל הזמנים", התקיימה ברחוב קפלן בתל אביב, ובה השתתפו, על פי ההערכות, כ-230 אלף בני אדם. בין היתר, הופיעו בה האמנים שלמה ארצי, ריטה, יהודית רביץ ואחרים. הפגנות נוספות נערכו בפתח תקווה, בהוד השרון, באילת, בחיפה, בעפולה ובערים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully