וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפיתנית לשעבר תובעת הכרה כנכת צה"ל

מכתב התביעה עולה כי בעקבות תנאי שירותה כתצפיתנית, לקתה הצעירה במחלת פיברומיאלגיה. "אינני אותו אדם שהייתי לפני גיוסי". לאחרונה הורה הרמטכ"ל גנץ לבחון את תנאי השירות בתפקיד

תצפיתנית לשעבר צפויה להגיש מחר (שני) תביעה נגד משרד הביטחון בדרישה להכיר בה כנכת צה"ל. זאת בנימוק שלקתה בעקבות שירותה בצה"ל במחלת פיברומיאלגיה, הגורמת לתשישות וכאבי שרירים בקביעות. על פי כתב התביעה שיוגש באמצעות עו"ד אלי סבן, התצפיתנית מעולם לא סבלה מתסמינים של המחלה קודם לשירותה ובני משפחתה אינם סובלים ממנה. יצוין כי ביום שישי הכריז הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ על הכנת תוכנית מיידית לשיפור תנאי התצפיתניות, בשל תנאי שירות קשים ושוחקים שנחשפו על ידי נציב קבילות החיילים.

מכתב התביעה עולה כי הצעירה החלה את שירותה הצבאי בסוף שנת 2007 כתצפיתנית בחטיבה המרחבית אפרים, בגזרת טול כרם. עם כניסתה לתפקיד עברה הדרכה במשך 18 יום, במהלכה נשפטה מספר פעמים בגין סירוב להתייצב בחמ"ל. לדבריה, היא חשה מרמור בשל התפקיד שמילאה ולא שיתפה פעולה עם שאר התצפיתניות. עוד סיפרה, כי המשמרות ארכו ארבע שעות עם הפסקה בת שמונה שעות, אך לעיתים הומרו בשש שעות תצפית ושש שעות הפסקה.

"במהלך התצפית אין להזיז את העיניים מהמסך במשך כל שעות המשמרת והחלפות יש רק לארוחות בוקר צהריים או ערב", העידה התצפיתנית, "להתפנות אפשר היה רק אם הסמלת פנויה להחלפה".

תביעות נוספות בדרך?

בשל קושי בתפקיד וחוסר רצון להסתגל לתנאים, החיילת ארזה את חפציה ועזבה את הבסיס. בתום 48 שעות הסגירה את עצמה ונגזרו עליה 15 ימי מאסר בכלא 400. לאחר שסיימה לרצות את עונשה, חזרה החיילת אל הבסיס ומפקד הפלוגה הדגיש בפניה כי היא לא תצא לחופשה עד להודעה חדשה. לבסוף, שבה החיילת לתצפת והחלה לסבול מכאבי ידיים ונפיחות. במקביל, החלה לסבול מהתקפי חרדה. לאחר מספר חודשים, נקבעה לה ועדה רפואית, שהחליטה להוריד לה את הפרופיל הצבאי ל-45.

"כיום אינני אותו אדם שהייתי לפני גיוסי לצה"ל", טוענת התצפיתנית בכתב התביעה. "אובחנתי כסובלת ממחלת הפיברומיאלגיה הכוללת כאבים עזים בצוואר, בשכמות ובברכיים, עייפות והפרעות שינה, הפרעות בריכוז וזיכרון, דיכאון, הפרעות אכילה וירידה דראסטית במשקל". מכתב התביעה עולה עוד כי התצפיתנית לשעבר החלה בטיפול תרופתי כדי למנוע דיכאון וכאבים בפרקים. באמצעות עו"ד אלי סבן, היא טוענת כי מצבה הרפואי נגרם כתוצאה משירותה הצבאי ובעיקר עקב אופיו של התפקיד שביצעה.

עו"ד סבן אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "יש מספר תביעות לנכות מצד תצפיתניות נגד משרד הביטחון. קיבלתי לא מעט טלפונים מתצפיתניות שסובלות מבעיות רפואיות כתוצאה מהתפקיד השוחק. אני מסביר להן כי הן יכולות להגיש תביעה ממשרד הביטחון רק לאחר שחרורן מצה"ל".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית שערכנו הפנייה לא מוכרת. עם זאת כשתתקבל הפנייה, היא תטופל בהתאם לנהלים וכפי שנעשתה בשאר הפניות ולגופו של עניין".

עוד בנושא
אישום: התצפיתניות ניתקו מחשבים - והלכו לישון
תצפיתניות סיפרו: "בלי שינה ואוכל עושים שטויות"
ניצחון לתצפיתניות? תכנית מיידית לשיפור תנאיהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully