וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "לא אוותר להסתדרות הרופאים בשום מחיר"

אריאל נוי

27.6.2011 / 12:27

בדברים שנשא בכנס הארצי של לשכת סוכני הביטוח התייחס סגן שר הבריאות לשביתת הרופאים, והבטיח כי המשבר ייפתר עוד בקדנציה שלו. עוד בתוכנית: הכללת האשפוז הסיעודי בסל הבריאות

"לא אוותר להסתדרות הרופאים בשום מחיר" – כך אמר היום (שני) סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בהתייחסו למחאת הרופאים. בכנס הארצי של לשכת סוכני הביטוח בקריית שדה התעופה, אמר ליצמן כי המחלוקות בין הרופאים למדינה עודן גדולות, אבל הן ייפתרו. ליצמן הדגיש כי סוגיית שעון הנוכחות היא בגדר חובה עבורו, וכך גם נושא המחלוקת בנוגע למתמחים: לדבריו, לא יתיר לרופא לעבוד יותר מ-18 שעות ברציפות. עוד הבטיח ליצמן כי משבר הרופאים ייפתר "עוד בקדנציה שלי".

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
אתמול: שיבושים בבתי החולים בחלקה הצפוני של הארץ
עיצומי הרופאים מחריפים: חזרנו לנקודת ההתחלה במו”מ
פיצוץ במו”מ עם הרופאים: ”פועלים מאחורי גבנו”

ליצמן התייחס גם לשלוש הרפורמות שהוא מקדם במשרד הבריאות – רפורמת טיפולי השיניים, הרפורמה בתחום בריאות הנפש וכן בתחום הסיעודי, כולן, מטבע הדברים, רלוונטיות לקהל שומעיו סוכני הביטוח. ליצמן ציין כי בנושא הסיעוד נערך סקר על ידי משרד הבריאות, לפיו ל-70% מהאוכלוסייה ביטוח סיעודי או פרטי. ליצמן הדגיש עוד כי "מחובתנו לדאוג ל-30% הנותרים, שידם אינה משגת", והזכיר את כוונתו להכליל את האשפוז הסיעודי בסל הבריאות.

ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל המרכז הרפואי וולפסון, אמר בכנס כי "ישראל, כמו מרבית המדינות הדמוקרטיות, מתמודדות עם שוק בריאות רב-גוני. מצד אחד הממשלה מממנת את רוב הוצאות הברית, ומצד שני ההוצאה הפרטית בעלייה. המערכת הציבורית בישראל מממנת 58% משירותי הרפואה, בעוד שהאזרח משלם מכיסו הפרטי 42% מהשירותים. חלוקה זו גבוהה ביחס לעולם, והיא מדאיגה. הדבר הולך ומחריף את אי השוויון בין האזרחים בקבלת שירותי רפואה". ד"ר ברלוביץ' קרא בדבריו להגברת שיתוף הפעולה בין מערכת הבריאות הציבורית לזו הפרטית: "על אף ההבדלים, ניתן למצוא את החיבור בין שתי המערכות, ולהעמיק אותו".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully