וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת חקיקה בארה"ב: למנוע איסור על ברית מילה

בסן פרנסיסקו מבקשים לאסור על חיתוך עורלתו של מי שלא מלאו לו 18 שנה, אך כעת הגיש חבר קונגרס יהודי הצעה פדרלית שתמנע את ההגבלה: "המנהג בן אלפי השנים הכרחי ליהודים ולמוסלמים"

מאמץ פדרלי למניעת ההגבלה על ברית המילה בארצות הברית: על רקע כמה יוזמות חקיקה מקומיות שנועדו לאסור את המנהג, הבולטת שבהן בסן פרנסיסקו, הודיע אתמול (שלישי) חבר בית הנבחרים מקליפורניה, בראד שרמן, על כוונתו להעביר חוק שיאסור את ההגבלה בכל ארצות הברית. החוק, המכונה "חוק הגנת זכויות הדתיות וההוריות 2011", ימנע מסן פרנסיסקו ומרשויות מקומיות אחרות לאסור את קיומן של בריתות לגברים מתחת לגיל 18.

הצעת החוק של שרמן, המייצג את מחוז עמק סן פרננדו, נועדה למנוע את יוזמת החקיקה המקומית בסן פרנסיסקו, המבקשת להשית עונש מאסר בן שנה על מי שיערוך ברית מילה לגבר מתחת לגיל 18, וכן להטיל עליו קנס בגובה 1,000 דולרים. "אני יכול להתחייב לכך שאדם שחותכים את איבר מינו כפעוט בן יומו, לא חש שום התעלות רוחנית כתוצאה מהאירוע", סיפר לויד סקופילד, מיוזמי החקיקה המקומית בסן פרנסיסקו לעיתון "וושינגטון טיימס". "כשאתה עובר את הברית בהיותך בגיר, אתה עושה זאת מבחירה – ואז יש לדבר משמעות עבורך", הוסיף.

אולם שרמן, מצדו, סבור כי אין מקום להגביל את המנהג היהודי: "ברית מילה לגברים הוא מנהג בן אלפי שנים, והוא טקס חשוב לשתי דתות גדולות", כתב באתרו הרשמי. "ברית המילה היא הכרחית עבור גברים יהודים, וגם הורים מוסלמים נוהגים למול את ילדיהם".

יוזמתו של חבר הקונגרס הדמוקרטי הוותיק, המכהן בתפקידו מאז 1997, צפויה לזכות לתמיכת הליגה נגד השמצה, שזעמה למשמע כוונת ההגבלה על הברית. "אנחנו מתנגדים לחקיקה, המנוגדת לחופש הדת", אמרה ננסי אפל, מנהלת-שותפה אזורית בארגון.

גם השחקן ראסל רואו מתנגד לברית: "מנהג ברברי ומטומטם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully