וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד הנשיא אובמה, באיזו שנה אנחנו?

געגועים נוסטלגיים או סתם אובדן ריכוז רגעי? בעת ביקורו בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון חתם נשיא ארה"ב ברק אובמה בספר האורחים, ותחת חתימתו ציין את התאריך: 24 במאי, 2008

ברק אובמה חותם בספר האורחים של כנסיית ווסטמינסטר, לונדון, וטועה בשנה, 24 במאי 2011. John Stillwell/Pool, AP
בכנסייה אישרו: הנשיא הוא שכתב את התאריך השגוי/AP, John Stillwell/Pool

פאדיחה קטנה לנשיא ארצות הברית במהלך ביקורו בבריטניה. בעת ביקורם אתמול (שלישי) בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון, התכבדו ברק אובמה ורעייתו מישל וחתמו בספר האורחים של הכנסייה, בה נערכה בחודש שעבר החתונה המלכותית של הנסיכים וויליאם וקייט. הביקור הלבבי התנהל ללא תקלות, אלא שבהמשך הערב פורסמו תמונות ספר האורחים החתום, ואז התברר שאובמה התבלבל, ותחת חתימתו הוסיף את התאריך: 24 במאי, 2008.

"זו זכות גדולה עבורי", כתב הנשיא בהקדשה, "להנציח את המורשת המשותפת שלנו והקורבנות המשותפים שלנו. לאחר מכן, לפי דיווחי התקשורת הבריטית, פנה לכומר המארח ושאל אותו מה התאריך. "24 במאי", השיב הכומר - אך הוא ויתר על ציון השנה, ודווקא זה התברר כפרט שהנשיא לא ממש סגור עליו. בכנסיית ווסטמינסטר אישרו כי הטעות בתאריך היא אכן של הנשיא. ייתכן שהוא פשוט מתגעגע לשנה שבה ניצח בבחירות, אך סביר יותר שהוא פשוט איבד את הריכוז לרגע.

ברק אובמה חותם בספר האורחים של כנסיית ווסטמינסטר, לונדון, וטועה בשנה, 24 במאי 2011. John Stillwell/Pool, AP
אז רגע, מה התאריך היום? אובמה חותם בספר האורחים של הכנסייה/AP, John Stillwell/Pool

חדי הזיכרון מיהרו לנצל את ההזדמנות כדי העלות באוב עוד כמה תקריות של חוסר תשומת לב שבהן היה אובמה מעורב. בין היתר, זכור טקס השבעתו לנשיא בוושינגטון, אז טעה בנוסח הצהרת האמונים, והיה צריך להשביעו פעם נוספת כדי שנשיאותו תוכל להיכנס לתוקף. בבריטניה גם מיהרו להזכיר מתנה שהעניק במהלך ביקור קודם שלו בממלכה לראש הממשלה לשעבר גורדון בראון - אריזה מיוחדת של סרטים אמריקאיים קלאסיים, שאינם מתאימים לצפייה במכשירי DVD בריטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully