וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבט: מנהיג פוליטי חדש במקומו של הדלאי לאמה

העם הטיבטי יזכה היום למנהיג פוליטי חדש. לאחר שבחודש שעבר הכריז הדלאי לאמה כי הוא מוותר על סמכויותיו הפוליטיות, יוכרז ראש הממשלה הנבחר, לובסנג סנגיי, כמנהיג הפוליטי

הטיבטים בגלות בחרו מנהיג פוליטי חדש. הודעה רשמית צפויה לצאת היום (רביעי) על מינויו של לובסנג סנגיי, שנבחר בחודש מרץ לראשות הממשלה בטיבט. כצפוי, סנגיי גבר בקלות על שני מתחריו, וזכה ב-55.2% מהקולות, לעומת 37.4% לטנזין טת'ונג ו-6.4% לטאשי וונגדי.

סנגיי, שמאחוריו 15 שנים באוניברסיטת הרווארד, יחליף בתפקידו את מנהיגה הרוחני הגולה של טיבט, הדלאי לאמה שהודיע בחודש שעבר על התנערות מסמכויותיו הפוליטיות. סנגיי, חסר הניסיון הפוליטי, יצטרך לפעול למען זכויות בני העם הטיבטי וחירויותיהם תחת השלטון הסיני וכן לנהל את הממשלה הגולה. סנגיי נולד בהודו בשנת 1968. "הודו היא הבית השני שלי. מעולם לא הייתי בבית הראשון שלי",
אמר בהתכוונו לטיבט שנשלטת בידי סין מאז 1950.

אביו של סנגיי היה נזיר שחזה, לפי דבריו, במנזר שלו במזרח טיבט נהרס בידי הצבא הסיני. הוא נמלט מטיבט בשנת 1959, אותה השנה בה נמלט גם הדלאי לאמה. גם אמו של סנגיי עזבה את טיבט באותה השנה, בעודה בת 17 ונפגשה עם אביו בהודו.

הדלאי לאמה: "לא מתחמק מאחריות"

בחודש שעבר הודיע הדלאי לאמה, כי הוא מוותר על סמכויותיו הפוליטיות. זהו עוד צעד בסדרת מהלכים שבהם נקט המנהיג בן ה-75 בשנים האחרונות כדי להימנע מהיווצרות ואקום הנהגתי לאחר מותו. עם זאת, הוא הבהיר כי אינו פורש לחלוטין, וכי המעמד והמוניטין העולמיים שלו ימשיכו למלא תפקיד משמעותי במאבק הטיבטי לעצמאות מהשלטון הסיני.

"אני מעוניין לבזר את הסמכות, אך אין לי כל כוונה להתחמק מאחריות", הבהיר בהודעה שפירסם ממקום מושבו בדרמסאלה שבהודו. "זהו צעד שנועד לשרת את רווחתם של הטיבטים בטווח הארוך. אין זה אומר שאני חש כי ידיי רפו".

ההחלטה מגיעה בימים של לחץ גובר מצד שלטונות סין על טיבט, בעקבות ההתקוממות האחרונה בטריטוריה הכבושה בשנת 2008. בין היתר, ניסו השלטונות בבייג'ינג להשפיע ללא הצלחה על מינוי שתי העמדות הבכירות ביותר בהנהגה הדתית של הבודהיזם הטיבטי - הקראמפה לאמה והפאנצ'ן לאמה.

עדכון ראשון: 3:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully