וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבו את עיריית נצרת עילית להציב שילוט בערבית"

ניר יהב ועידן אבני

13.4.2011 / 16:25

למרות שבג"ץ פסק כבר לפני שמונה שנים כי על הערים המעורבות להציב שלטי דרכים גם בערבית, עיריית נצרת עילית נמנעה מהפסיקה. עתירה שתוגש מחר קובעת כי מדובר בביזיון ביהמ"ש

ארגון "עדאלה" והאגודה לזכויות האזרח יעתרו מחר (חמישי) לבג"ץ בדרישה להעניש ולקנוס את עיריית נצרת עילית בגין ביזיון בית המשפט, וזאת בטענה שהיא מתעלמת מקביעת בג"ץ מלפני 8 שנים להציב שלטי דרכים בערבית. "אי קיום החלטה יוצר מצב בלתי נסבל של פגיעה יומיומית, מתמשכת ומודעת בזכויות אדם על ידי רשות מנהלית", נכתב בעתירה.

בפסק הדין מ-2002 נקבע כי היעדר כיתוב בערבית בשילוט העירוני בערים המעורבות: תל-אביב יפו, לוד, רמלה ונצרת עילית, מהווה פגיעה בזכות לשוויון ובזכותם של האזרחים הערבים לשפתם. בית המשפט הורה אז לאותן ערים, וביניהן נצרת עילית, להוסיף כיתוב בערבית לכל השילוט העירוני שבתחומן, לרבות תמרורי תעבורה, שלטי מוסדות ציבוריים ושלטי רחובות וצירים מרכזיים.

אלא שעברו יותר משמונה שנים מאז מתן פסק הדין ויותר מארבע שנים מאז שחלף טווח הזמן הארוך ביותר שנקבע בו, ועיריית נצרת עילית טרם צייתה להחלטה. "אי-קיום החלטות שיפוטיות מרוקן מתוכן עקרונות בסיסיים של שלטון החוק, הפרדת הרשויות וכיבוד זכויות אדם", נכתב. "הדבר מקבל משנה תוקף כשעסקינן ברשות מנהלית, שנצטוותה בהחלטה שיפוטית ברורה וחד משמעית לפעול לביטול פגיעה בזכויות אדם".

לעתירה צורפה תגובה של פרקליטות המדינה, התוקפת בחריפות את התנהלות עיריית נצרת עילית. בתגובה נכתב שלא רק שהעירייה לא החליפה את השלטים הישנים אלא שלטים חדשים שהותקנו בשטח השיפוט שלה מאז הפסיקה הוצבו ללא כיתוב בערבית.

גורמים בעירייה אמרו שבאף עיר אין שילוט בערבית. מעיריית נצרת עילית נמסר בתגובה לעתירה: "אנחנו נלמד אותה כשתוגש". בנוסף, נמסר מהעירייה כי היא "מבקשת הארכה נוספת וזאת לאור השינויים הדמוגרפיים, התכנית לשינוי שם העיר וההשלכות התקציביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully