וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים מהצפון לת"א: "די להעלאה במחירי הדלק"

עידן אבני

11.4.2011 / 9:18

מחירי הבנזין הוסיפו להאמיר בחודשים האחרונים, ועבור עשרות בני אדם הגיע דלק עד נפש. היום הם החלו בצעדה ממגדל העמק לכיוון ת"א. רועי, שהגיע מראשל"צ: "הגעתי לתמוך, שדברים יזוזו"

עשרות בני אדם החלו הבוקר (שני) בצעדת מחאה נגד העלאת מחירי הדלק. הצועדים יצאו ממגדל העמק בצפון, וצפויים להגיע בתוך שלושה ימים לתל אביב. בכוונת המארגנים לעצור את התנועה בצמתים שונים לשבע דקות ו-39 שניות, המחיר העדכני של ליטר בנזין 95 אוקטן. אביב עזוז, ממארגני המחאה, סיפר כי הוא וחבריו החליטו על המחאה, לאחר שעקבו מזה זמן במחירי הדלק המאמירים. "הגיע הזמן לעשות את השינוי. שבממשלה יבינו שאי אפשר יותר. התחלנו במחאה, אני מקווה שהיא תעזור. מטרתנו העיקרית היא להוריד את המס על הדלק (בלו – ע"א)", סיפר עזוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתכננים לחסום צמתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המארגנים סיפרו כי שיעורי ההצטרפות למחאה הפתיעו אפילו אותם. "חשבתי שאצעד לבד, אבל הופתעתי לגלות שיש אנשים שתומכים בנו, ואני בטוח שרבים עוד יצטרפו", סיפר זאב גראואר, ממובילי המחאה. רועי, שהגיע כל הדרך מראשון לציון כדי להשתתף במחאה, סיפר כי "הגעתי לתמוך כדי שדברים יזוזו. הדלק להגיע לכאן עלה לא מעט, אבל מילאנו רכב באנשים כדי לחסוך בדלק".

כזכור, 55% מרכיבי מחיר הדלק הם היטלי מס שונים. לפני מספר ימים סיפר גראואר כי "כאשר מחירה של חבית נפט עולה, על האוצר והממשלה לשאת באחריות ולהפחית לאלתר את המיסוי המטורף והבלתי נתפס הזה, שאנו נאלצים לשלם על מחירו של ליטר דלק". לדבריו, מטרת הצעדה להודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "תוריד את המס, או שהמס יוריד אותך מהממשלה". גראואר ציין עוד כי "אנחנו דורשים שידבר אלינו בשקלים ולא בעשרות בודדות של אגורות".

בראשית החודש טיפס מחיר ליטר בנזין ב-9 אגורות נוספות. יצוין כי מאז ההעלאה, טיפס מחיר חבית נפט, המשפיע על מחיר ליטר בנזין, ללמעלה מ-112 דולרים, ועל כן ייתכן שכבר בחודש הבא תתבצע עלייה נוספת במחיר הדלק לצרכן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully