וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: ציפורניים יכולות לנבא סיכון לסרטן

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו גילו כי רמת הניקוטין בציפורני כף הרגל מספקת מושג מדויק למדי לגבי מידת הסיכון ללקות בסרטן הריאות - גם עבור לא מעשנים

מדענים טוענים כי הצליחו לגבש שיטה חדשה לניבוי הסיכון ללקות בסרטן הריאות: בודקים את ציפורני כפות הרגליים. לפי מאמר מדעי שפורסם, מדענים באוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה גילו כי מדידת ריכוז הניקוטין בציפורן מספקת מושג מדויק למדי לגבי רמת הסיכון.

על פי המאמר שפרסמו החוקרים בכתב העת המדעי "American Journal of Epidemiology", רמות הניקוטין ציפורני כפות הרגליים מספקות מדד מדויק למדי של חשיפה לעשן סיגריות. החוקרים בדקו את הציפורניים שנגזרו מ-800 גברים, וגילו כי אלו שרמת הניקוטין בציפורניהם היא הגבוהה ביותר, מצויים בסיכון גבוה פי שלושה ללקות בסרטן הריאות מאלו שרמת הניקוטין בציפורניהם היא הנמוכה ביותר.

עוד גילו החוקרים, כי הבדיקה הזו מצליחה לנבא היטב את הסיכון למחלה גם אצל לא-מעשנים: אנשים שיש רמת ניקוטין גבוהה ביותר בציפורניהם, שלהערכת החוקרים נובעת מעישון פסיבי.

סרטן הריאות הוא סוג הסרטן הנפוץ בעולם - כ-1.61 מיליון מקרים חדשים מאובחנים מדי שנה. רובם הכמעט מוחלט של המקרים נגרם עקב עישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully