וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע נגד ההשתמטות יצא לדרך: "קורסים תחת הנטל"

מוטי לוי ויהושע בריינר

18.1.2011 / 9:34

מאות בני אדם פתחו הבוקר בצעדה מבסיס הבקו"ם לכיוון י-ם במחאה על ההשתמטות משירות צבאי או שירות אזרחי. הצעדה מתוכננת להימשך שלושה ימים ולהסתיים בהפגנה מול בית רה"מ

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: דורון שטיין)

"מסע האלונקות" שאירגנו הארגונים החברים ב-"פורום חובת השירות" יצא הבוקר (שלישי) לדרכו מבסיס הקליטה והמיון בתל השומר במחאה נגד תופעת ההשתמטות מצה"ל. בצעדה משתתפים כ-250 צועדים, ביניהם גם ח"כ אבי דיכטר (קדימה), ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וח"כ מירי רגב (ליכוד).

הצועדים נושאים שלטים עם הסיסמאות "קורסים תחת הנטל" ו"התגייסתי לשינוי חוק טל" וקוראים "עם אחד - גיוס אחד". קבוצת צעירים מתלמידי המכינה הקדם צבאית גליל עליון המשתתפים בצעדה קוראים "אהוד ברק שר הביטחון כמה חרדים שחררת עד היום".

ח"כ דיכטר אמר לוואלה! חדשות כי "כשר וכחבר כנסת אני אף פעם לא נטלתי חלק לא בעצרות ולא בצעדות. אני חושב שהנושא הזה של שוויון הנשיאה בנטל בהיבט של שירות בצבא ושירות לאומי ואזרחי הוא נגיעה מבחינתי באחד מנכסי צאן הברזל של מדינתנו. אני מזהה שאנחנו נמצאים על קו שבר ואסור לנו לתת לאדישות לנצח". דיכטר הוסיף כי הצעדה היא רק צעד ראשון שלו בנושא וכי בכוונתו "לזהות בתוך ים היוזמות הקיימות לחלוקה שווה בנטל את היוזמות שמבחינתי נראות חשובות יותר ולהירתם לעזור להן ואם אני אראה שאין יוזמה שאני מזדהה עמה אף ליזום יוזמה נוספת".

שחר אילן סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, מהארגונים המשתתפים בצעדה, אמר לוואלה! חדשות כי "הציבור אומר ברגליים ובכתפיים שנמאס לו ושהוא לא יכול יותר לשאת בכל הנטל והוא דורש מהממשלה מדיניות שתביא לכך שכל העם ישרת ולא חצי העם".

לצד הצועדים, התקבצו מספר מפגינים הקוראים להפיכת צה"ל לצבא הפועל על בסיס מקצועי-שכיר. הצועדים צפויים לצעוד עד לקריית הממשלה ברמלה, שם הם צפויים לקיים עצרת מחאה. בעצרת צפויים לנאום ראש עיריית רמלה יואל לביא, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), ח"כ מירי רגב, העיתונאי רון קופמן, ויו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר.

על פי התכנון, הצעדה תימשך גם מחר ומחרתיים והיא עתידה להסתיים ביום חמישי מול בית ראש הממשלה בירושלים. הצועדים מוחים נגד "חוק טל" שלדבריהם מנציח את אי השוויון. הצעדה נערכת לקראת הדיון שייערך בבג"ץ בסוף החודש בעתירות שהוגשו נגד החוק.

בצעדה נוטלים חלק אגודות הסטודנטים, תנועות נוער, תנועות פוליטיות, ארגוני חיילי מילואים ותנועות נוספות. בסיום הצעדה צפויים הצועדים להתכנס בכיכר פריז מול בית ראש הממשלה, שם ינאם בין היתר עו"ד אלדד יניב, ממקימי תנועת השמאל הלאומי וכן אישים פוליטיים נוספים. המארגנים מצפים שאלפי צועדים יעשו עימם את הדרך ממרכז הארץ לירושלים, זאת במטרה להעביר מסר לפיו השירות הוא חובה.

  • עוד באותו נושא:
  • השתמטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully