וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה בישראל תגרום למותם של 40 מיליון באירן"

רמי שני

14.1.2011 / 16:34

יושב ראש סוכנות החלל הישראלית יצחק בן ישראל העריך בדברים שנשא באשקלון כי אירן לא תתקוף בישראל בעשור הקרוב וסיפר כי בימים הקרובים ייחתם הסכם שת"פ עם ארה"ב על שיגור לווין חדש

"מומחים במערב מעריכים כי אירן אינה מתכוונת לנקוט גישה התקפית כלפי ישראל בעשור הקרוב" כך אמר היום (שישי) ח"כ לשעבר והאלוף במיל., פרופ' יצחק בן ישראל, בהרצאה שנשא במכללה האקדמית אשקלון. "מחקר שנעשה בארצות הברית, מסביר את החשש האירני", הסביר בן ישראל. "על פי המחקר, ההשלכות שיש למתקפת טילים גרעיניים על ישראל, תגרום לנזקים כבדים, אך תגובה ישראלית הולמת, תמית שואה על הרפובליקה האיסלמית של אירן".

המחקר שאותו הציג בן ישראל, מצביע על כך שהאירנים יוכלו לשגר כ-30 רקטות, אל מרכזי אוכלוסייה בישראל. "על פי המחקר, מספר ההרוגים בישראל יהיה כ-300 אלף איש. לעומת זאת תגובה ישראלית, תגרום למותם של לפחות 40 מיליון בני אדם באירן". בן ישראל ציין עוד, כי בעולם הערבי קיים חשש כבד מאוד מהתחמשות אירנית בפצצות גרעין, נוכח האפשרות שמדינות נוספות יבקשו להצטייד באמצעים דומים וכן לאור התגברות אפשרית של מוקדי איסלם קיצוניים בהשפעת השלטון האירני.

בן ישראל חשף כי נפגש לפני מספר שנים עם אחיו של מי שהיה נשיא הרפובליקה האירנית לפני אחמדיניג'אד, ראזה חתאמי, כדי לנסות להבין את משמעות האיבה שנוצרה בין שתי המדינות. חתאמי האח, אמר לו כי על פי המידע שיש לאירנים, פועלת ישראל לפגוע באוכלוסיית הרפובליקה, בדרך של הפחתת תוחלת החיים. "האיש מאמין ברצינות, כי באמצעות זבובים או עכברים, המשוחררים בשדות חקלאיים, מפעילה ישראל יכולת גנטית כדי לפגוע במוצרי מזון שמקורם בשדות, לשנות את הרכבם ובכך לפגוע באוכלוסייה בצורה רחבה", סיפר.

בתום ההרצאה, התייחס בן ישראל גם לנושא התפתחות הקשרים בין סוכנויות החלל של ישראל וארה"ב. לדבריו, יחתמו ראשי הסוכנויות בימים הקרובים על הסכם שיתוף פעולה לשיגור לוויין לחלל, שמיועד למפות את כוכב הלכת נוגה. "מדובר בלווין קל משקל, פרי פיתוח ישראלי. נחיתה אפשרית על נוגה תהיה רק בעוד 30 שנה, אולם יש צורך לבצע מיפוי של הכוכב לפני ביצוע הנחיתה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully