וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק עבדים מודרני בצומת הפליטים באשדוד

רמי שני

7.1.2011 / 23:46

עשרות פליטים מתקבצים מדי בוקר בצומת באשדוד בתקווה שיצליחו למצוא עבודה יומית שתאפשר להם קיום מינימלי. על המצוקה החומרית, החרדות משלטונות ההגירה, ותושבי אשדוד, שבדומה למתרחש במקומות נוספים בישראל, מתחילים גם הם לחשוש

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף עריכה: דורון שטיין קריינות: אביב אברמוביץ')

בכל בוקר, בערך בשעה שבע, ברחוב בני ברית באשדוד חוזר אותו מראה: עשרות פליטים, מאריתריאה, סודן ומדינות אפריקאיות נוספות, ממתינים משעות מוקדמות למעסיקים שיקחו אותם למקום עבודה, בתקווה קלושה שהפעם הוא יהיה קבוע. ברי המזל יזכו למעסיק שיעצור לידם, יעמיס על רכבו שניים או שלושה פליטים ויסיע אותם ליום עבודה, לרוב זמני בלבד, עליו ירוויחו בין 20-25 שקלים לשעה. במקרה הטוב, יזכו לעבוד שלושה ימים בשבוע, אך בדרך כלל עוד הרבה פחות מכך. לרוב, יעמדו בקבוצות קטנות של 3-5 אנשים; כך, אם יגיעו נציגי שלטונות ההגירה, יהיה קל יותר לברוח ולהיעלם מאשר אם היו עומדים בקבוצה גדולה.


בחודשים האחרונים הגיעו לאשדוד מאות פליטים ומסתננים, המתרכזים ברובע ב' של העיר, שם הם מתגוררים בתנאי צפיפות ולעתים אף במבנים שאינם ראויים למגורי אדם.
כמו במקומות נוספים בארץ המתמודדים עם גלים של מסתננים ועובדים זרים, גם תושבי אשדוד מתחילים לחשוש מהתרבות המסתננים ומאירועים פליליים הקשורים בקהילה, למרות שבחיי היומיום כמעט שאינם באים איתם במגע. אך תושבי אשדוד לא שוללים את האפשרות, שבגלל זילות תנאי ההעסקה של הפליטים, האחרונים עוד יהפכו לכוח עבודה עיקרי, למרות שנכון לעכשיו הם עדיין לא תופסים מקומות עבודה של עובדים ישראלים.

מרשות מההגירה ומרשם האוכלוסין נמסר בתגובה, שמדובר בעובדים בלתי חוקיים והיא לא אחראית על הדרך שבה הם מבקשים לעצמם עבודה. עוד נמסר, כי בימים הקרובים תעשה פעולה נמרצת כלפי מעסיקים של עובדים בלתי חוקיים, כדי לשים סוף לתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully