וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיור הצבאי מסעיר את החרדים: "הרב עמאר אפיקורס"

מוטי לוי

5.1.2011 / 5:16

המאבק על חוק הגיור הצבאי מחריף בקרב חצרות הרבנים. בשל ההערכה כי הגיור בצה"ל יאושר על ידי הוועדה שהקים הרב עמאר, הופצו נגדו מודעות נאצה המכנות את "עקירת ההלכה"

המלחמה על הגיור הצבאי עוברת לרחוב: בימים האחרונים הופצו ברחובות החרדיים מודעות בהן מכונה הרב הראשי לישראל שלמה עמאר "אפיקורס", זאת בשל ההערכה הרווחת כי הוועדה שהקים לבחינת גיורי צה"ל תאשר לבסוף את הגיורים.

בתגובה, הפיצו היום (רביעי) מקורביו של עמאר מודעת נגד בה נכתב - "הם לא יטיפו לנו מוסר", כשכוונתם לחרדים מהזרם הליטאי המובילים את המאבק בעמאר.

במודעה שכותרתה "ירעדו אמות הסיפים" שמאחוריה עומדים, ככל הנראה, אנשי חצרם של הרבנים החרדים מהזרם הליטאי נכתב כי "שמועה עלתה באוזנינו כי הוועדה החדשה של הרבנות אשר קמה בראשות 'הרב הראשי' שלמה משה עמאר, המפורסם בצביעותו, עומדת לאשר את גיורי צה"ל". האישור הצפוי של הגיורים מכונה במודעה "עזות מצח" ו"עקירת ההלכה", והמהלך כולו זוכה לכינוי "אפיקורסות גמורה". על המודעה חתום גוף עלום בשם "הוועדה למאבק בהתבוללות".

מנגד, במודעה שתפורסם היום מכנים אנשיו של עמאר את יוזמי ההתקפה כ"שקרנים ומחוצפים". במודעתם הם מספרים כי "רבנים ליטאיים מגיירים נשים גויות על בסיס כספי באופן קבוע והם אלה אותם גורמי שוליים שהפילו את חוק מיהו יהודי והשמיטו את המילה 'כהלכה'". המודעה שבתחתיתה לא מופיעה כל חתימה מסתיימת בהבטחה לחשיפת מקרה של "גויה שגוירה תמורת בצע כסף על ידי רב ליטאי מפורסם".

גורם המקורב לוועדה לבחינת גיורי צה"ל סיפר אמשלוואלה! חדשות כי הוועדה תסיים את עבודתה תוך ימים ספורים. גורמים בש"ס אישרו את ההערכות כי הוועדה תאשר את הגיורים, לצד קביעת נוהלים לביצוע גיורים בעתיד במסגרת צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully