וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה מגייסת מיליונים

כחצי מיליון בני אדם מרחבי הגלובוס תרמו 16 מיליון דולר להמשך תפעולה של ויקיפדיה. 3,500 ישראלים תרמו כ-285,000 שקלים. מייסד ויקיפדיה: "יחד עשינו משהו מדהים"

אלו מאתנו המסתמכים בסתר על ויקפידיה, "האנציקלופדיה החופשית" האינטרנטית, לשיעורי בית, מחקר לעבודה, או סתם קריאה מהנה על הרגלי הרבייה של היאק הטיבטי, ישמחו לדעת שויקיפידיה ממשיכה לפעול עוד שנה. קרן ויקימדיה, המפעילה את ויקיפדיה במתכונתה כארגון ללא מטרות רווח, הודיעה הלילה (ראשון) כי סיימה בהצלחה את גיוסם של ה-16 מיליון דולר שנקבעו השנה כיעד לתרומות. יותר מחצי מיליון בני אדם מ-140 מדינות ברחבי הגלובוס תרמו סכום ממוצע של 22 דולר לצורכי התפעול השוטף של האתר.

גם ישראלים הצטרפו למאמץ התרומות: כ-3,500 תורמים מישראל העבירו לנציגות הישראלית של הקרן קרוב ל-285,000 שקלים. מבצע הגיוס נמשך השנה 50 ימים ומדובר במבצע גיוס התרומות הקצר ביותר שערכה הקרן אי פעם. בשנה שעברה גייסה הקרן כ-8 מיליון דולר בתקופה של מספר חודשים. תקציב הקרן עומד השנה על כ-20 מיליון דולר סך הכל.

מייסד ויקיפדיה, ג'ימי (ג'ימבו) ויילס, אמר בפנייה לתורמים כי "במבצע ההתרמה היו כל המרכיבים שאנחנו אוהבים במיזמים של ויקימדיה: אנשים התכנסו, תרמו את מה שהיה להם, ויחד עשינו משהו מדהים. תרומה של עובד טכנולוגי ממומבאי הצטרפה לתרומה של סוחר מניות מלונדון וסטודנט ממוסקבה, והתוצאה היא שהצלחנו לקיים את המיזם הזה לעוד שנה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully