וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בהפגנה בת"א: "די להרג בבילעין"

המשטרה עצרה שמונה מפגינים, בהם ח"כ לשעבר מוסי רז, שמחו מול משרד הביטחון בת"א על הרג המפגינה בבילעין. המפגינים: "השוטרים אלימים. ההפגנה לא חוקית, אך גם פעילות צה"ל בשטחים"

המשטרה עצרה אמש (שבת) את ח"כ לשעבר משה (מוסי) רז, שהשתתף יחד עם עשרות בני אדם בהפגנה מול משרד הביטחון בתל אביב, במחאה על הריגתה של ג'וואהר אבו רחמה בבילעין אתמול. פעיל השמאל יונתן פולק, שמשתתף בהפגנה, מסר לוואלה! חדשות כי שוטר נתן סטירה למוסי רז ולאחר שהאחרון צעק על השוטרים, הוא הוכה ונעצר. בסך הכל נעצרו עד כה שמונה מפגינים.

מדובר בהפגנה בלתי חוקית שמתקיימת ללא אישור. כמה עשרות המפגינים במקום חוסמים לסירוגין את ציר קפלן וקוראים קריאות כגון: "לא תוכלו להמית התנגדות עממית" ו"דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים". מתי שמואלוב, מארגון "גרילת תרבות" סיפר כי השוטרים נהגו באגרסיביות רבה: ”הם שולפים את המפגינים מהכביש ומכניסים אותם לניידות". לא ניתן היה להשיג את תגובת המשטרה לטענות.

מפגין נוסף, עודד ידעיה, סיפר לוואלה! חדשות כי "זאת הפגנה 'שגרתית'. פעם בכמה חודשים נהרג מישהו על הגדר ואז אנו יוצאים להפגין. כמובן שאין לנו רישיון, אך כולם חייבים להפגין איתנו. הצבא נוקט בפעולות לא חוקיות בבליעין ואנחנו בת"א".

ההפגנה החלה בשעה 19:30. תחילה ניסו המפגינים לעורר את תשומת ליבם של אנשי משרד הביטחון על ידי דפיקות בשלטי הפרסומות בצידי הדרך, ולאחר מכן עברו להתיישב על הכביש על מנת לשבש את התנועה במקום.

בתוך כך, שר הבריאות הפלסטיני, ד"ר פתחי אבו מורלי, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי מבדיקת גופתה של ג'וואהר אבו רחמה, שנהרגה אתמול בבילעין, עולה כי היא נהרגה מירי גז מדמיע מצד חיילי צה"ל. "אנחנו מקבלים את השנה החדשה בכאב עצום. ממשלת ישראל וצה"ל שיקרו כשמסרו את סיבת מותה, שכן הגז שהם השתמשו בו היה מורעל. ההוכחה לכך היא מצב העילפון העמוק שבו הועברה אבו רחמה לבית החולים".

מנגד, בצה"ל טוענים כי "המפגינה פונתה על ידי הסהר האדום לביה"ח ברמאללה.על פי הדיווחים הראשונים שהתקבלו מהפלסטינים, הפצועה שוחררה מאוחר יותר לביתה, שם נפטרה. מאוחר יותר שינו הפלסטינים את גרסתם וטענו כי נפטרה בביה"ח.
פנייתנו לפלסטינים לעיין בדו"ח הרפואי טרם נענתה. נסיבות מותה של הפלסטינית עדיין בבדיקה".

(עדכון ראשון: 1.1.11, 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully