וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: "הרבנים מחוברים לשטן, יש לרדוף אותם"

15.12.2010 / 15:59

הכנסת ערכה דיון סוער במכתב הרבנים, אשר קראו לא להשכיר דירות לנכריים. ח"כ זועבי: "הרבנים העזו לעשות זאת כי ידעו שלא ייפגעו מההשלכות. המאבק הוא בין גזענים ואנטי-גזענים"

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) אמרה בצהריים (רביעי) התייחסה בצהריים למכתב הרבנים שקראו לא להשכיר דירות לנכריים. בדיון שנערך בכנסת בעניין קראה זועבי: "למה דווקא עכשיו הם פרסמו את זה? הערכים עליהם מתבססים הרבנים לא השתנו, מה שהשתנה זה האומץ שלהם, חישובי הרווח וההפסד השתנו. הרבנים הבינו שאיש לא ייפגע בהם, שהם לא ייפגעו מהשלכות".

זועבי תקפה את התנהלותה של הכנסת. "התרבות הפוליטית שלנו בכנסת נתנה להם את התעוזה לעשות את זה. דעות פוליטיות נהיות לגיטימיות כשהממסד תומך בהם. החוקים הגזעניים שעברו כאן אפשרו את זה. מה עושה חברה ששומעת חברי כנסת קוראים להתנקש בחבר כנסת לשעבר? לשלול אזרחות של ח"כ ערבי? האם מישהו מופתע ממכתב הרבנים? רק אתמול אמר אריה אלדד שלא ישכיר דירה לערבי. אלדד אמר שאנחנו אויבים של היהודים. מבחינתי, היהודים והערבים אינם אויבים: הגזענים והאנטי גזענים הם אויבים".

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"ם-תעל) הוסיף כי "המלחמה צריכה להתחיל כאן, ולא רק שראש הממשלה יאמר שהוא נגד. הרבנים האלה מתחברים לשטן, לא לדת. הם פוגעים בקיום המשותף וראש הממשלה ממשיך לתגמל אותם: הם חיים מהמסים שהציבור הערבי משלם. אנחנו דורשים שינקוט פעולה נגד הפשיסטים. הרבנים האלה אנטישמיים. צריך לרדוף אותם בכל העולם. הם לא יותר טובים מבן-לאדן".

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) אמר כי מכתב הרבנים גרם לו לאבד את אמונו בממסד הרבני: "בעיר בה נולדתי במרוקו הרב הראשי היה מסתובב בעיר, ומוסלמים ויהודים היו מנשקים את ידו. יש לי כבוד לאנשים שקוראים לעצמם רבנים", פתח בן סימון. "אבל פתאום יורדת קומתם של הרבנים: הם פוגעים במעמד של גדולי העם. הם נטפלים לקבוצה הכי חלשה, לערביי ישראל. הם נפלו וכשלו, ואין לי אמון בהם. המדינה הייתה חייבת להשעות את כולם עד להודעה חדשה".

ח"כ נחמן שי (קדימה) תקף גם הוא את הרבנים: "מי נחשב לגוי? שחקן של מכבי תל אביב? סטודנט דרוזי? המטפלת של אמא שלי? הרי לא מדובר בגויים בהגדרה הרחבה, אלא בקבוצה ברורה. זה נגד ערבים. האם ייתכן שבישראל שלי שאני מאמין בה וגאה בה, קרה דבר כזה? האם ייתכן שהרבנים שאני מכבד אותם חתמו על מכתב כזה? אני מתבייש שבמדינה שלי נעשה דבר כזה. יש לנקוט צעדים מעשיים ברורים כדי שהתופעה לא תשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully