וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: 100 מ' הפרדה בין יער לבתי מגורים

פנחס וולף

6.12.2010 / 11:20

לפי הצעת חוק שמתכננת להגיש ח"כ רגב, יוקם אזור חיץ של לפחות 100 מטרים בין יערות לבתי מגורים ותיאסר בנייה של פרויקטים מיושבים בתוך יער

יוקם אזור חיץ של לפחות 100 מטר בין יערות לבתי מגורים ופרויקטים שונים, ותיאסר בנייה של פרויקטים מיושבים בתוך יער ללא הפרדה מוחלטת של לפחות 100 מטרים מקו הגבול של היער – כך קובעת הצעת חוק שח"כ מירי רגב (ליכוד) מתכוונת להניח בימים הקרובים על שולחן הכנסת, בעקבות אסון השריפה בכרמל.

לפי הצעת החוק, המתפרסמת לראשונה בוואלה! חדשות, חישוף היערות הסמוכים לבתי מגורים ייעשה בתוך שנה ובחגורת 100 המטרים יותקנו קווי מים המיועדים לכבאות. לדברי רגב, "יער תמיד יישרף מהטבע או מאדם. צריך לשמור על חיי האדם והרכוש. היער יצמח. מטרת הצעת החוק היא להגן בעתיד על חיי אדם ורכוש במקומות מיושבים שבסמוך ליערות".

רגב המחישה את נחיצות הצעת החוק בכך שמלון "יערות הכרמל" לא נפגע בעקבות התערבות כוחות צה"ל שביצעו חישוף של היער במרחק 60 מטר מהמלון, לעומת הישוב בית אורן שנפגע בשל העובדה שאין הפרדה בינו לבין היער. "גם במקומות כמו סידני או קליפורניה מרחיקים את קו גבול היער ממקומות מיושבים", הסבירה.

בתוך כך, רגב שלחה מכתב לשר הפנים אלי ישי ולשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, בבקשה לבדוק התקנת תקנות ברוח דומה להצעת החוק שהיא מתכננת להגיש.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע כי "מניסיוני ולהערכתי לא יהיה מנוס מלחוקק חוק לפיצוי נפגעי יערות הכרמל. אין במסגרת החוק הקיים של מס רכוש אפשרות לפצות אזרחים אלא במקרים של נפגעי איבה. אני קורא לממשלה להזדרז ולהגיש הצעת חוק כדי לא להיתקע בביורוקרטיה". לדבריו, היועצת המשפטית של ועדת הכספים גיבתה את טענתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully