וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': הפליטים לא משפיעים על מגמות הפשיעה

28.11.2010 / 13:41

בזמן שהממשלה אישרה את הקמת מתקן השהייה לפליטים בדרום, הציג השר לביטחון הפנים נתונים שמהם עולה כי היקפי הפשיעה בקרב הזרים נמוכים ואינם משפיעים על מגמות הפשיעה בישראל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הקמת מתקן השהייה לפליטים בדרום הארץ. במהלך הישיבה הציג השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' נתונים על מספר הזרים המסתננים בארץ והיקפי הפשיעה בקרבם. אהרונוביץ' שהצביע נגד הקמת מתקן השהייה אמר כי היקפי הפשיעה בקרב הזרים נמוכים ואינם משפיעים על מגמות הפשיעה בישראל. עם זאת, השר הוסיף כי בעשרת החודשים הראשונים של 2010 נרשמה עלייה במקרי הרצח בקרב הזרים, כאשר נרשמו שבעה אירועי רצח, חמישה מתוכם בוצעו על ידי מסתננים מאפריקה. זאת לעומת 2009 בה דווח על מקרה רצח אחד בלבד.

עיקרי הפשיעה בקרב המסתננים היא פנים-מגזרית, כך לפי סקירת אהרונוביץ'. בתל אביב אירעו מקרי הפשע הרבים ביותר בקרב המסתננים והיא הוגדרה על ידי אהרונוביץ' כ"עיר הפשע של המסתננים". בעשרת החודשים הראשונים של 2010 אירעו 591 מקרי פשע של אפריקאים ו-300 מקרי פשע נוספים של זרים. זאת לעומת ירושלים בה נרשמו 129 מקרי פשיעה של אפריקאים ו-17 מקרי פשיעה של זרים אחרים.

בסקירה אמר אהרונוביץ' כי קיים גידול דרמטי באוכלוסיית המסתננים לישראל – מרביתם מאריתריאה וסודן. נכון לסוף אוקטובר בישראל שוהים 30 אלף מסתננים. על פי נתוני מנהל האוכלוסין מ-2010 ועד לתחילת נובמבר נתפסו בגבול כ-11,300 מסתננים. רובם מתרכזים בתל אביב, אילת, אשדוד וערד. סך הכל ישנם בישראל 340 אלף זרים – חוקיים ולא חוקיים. מתוכם כ-150 אלף תיירים זרים ללא אשרות.

ברק: "אין ברירה אלא להקים מחנה פתוח"

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו חייבים לעצור את גל ההסתננויות לישראל. איננו מתכוונים לעצור פליטי חרב, אך עלינו לעצור את הכניסה ההמונית של מסתננים, בגלל השלכות קשות מאוד לחברה הישראלית. הממשלה הזו בניגוד לממשלות קודמות עושה זאת". עוד אמר נתניהו כי "התחלנו להקים את המכשול בדרום אנחנו הולכים להטיל קנסות על המעסיקים ואנו חייבים לתת לבעיה מענה הומני, עד הוצאתם מהארץ במתקני השהייה. במקביל יש פעולה במישור הבינלאומי במטרה לאפשר את החזרתם לארצות מוצאם או למדינות ביניים. זו תכנית לאומית משולבת שאמורה לשנות את הכיוון של כניסה המונית לתחומי ישראל".

שר הפנים, אלי ישי, טען כי "כל תושב בישראל צריך לדעת שעוד עשר שנים תקום פה ועדת חקירה ממלכתית, שתדון בשאלה כיצד איבדנו את הרוב היהודי בישראל. אנו מחויבים ליידע את העם במציאות החדשה הנוצרת בדרום ובערים השונות ממש בימים אלה".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בדיון כי "הנושא כולו חיוני וחשוב מאוד להתקדם. הפתרון הוא מצרף של פעולות: 1. בניית גדר- שתיקח כשנה וחצי, 2. תגבור מסיבי של כוחות. 3. אכיפה אפקטיבית נגד מעסיקים. 4. החזרה למדינות המוצא או למדינה שלישית". ברק הוסיף כי "המתקן הוא גורם מסייע לפתרונות המוזכרים לעיל מבחינה חוקית. אין ברירה אלא להקים מחנה פתוח".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' אמר לאחר ההצבעה בה אושרה ההצעה כי "אני לא מכיר מה זה מתקן פתוח. אני ממליץ להשקיע באכיפה, בחקיקה, בנייה מידית של המכשול ובהצבת פלוגות מג"ב".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן הצביע נגד המתקן ואמר כי "לא זו הדרך לטפל בבעיית המסתננים. את עיקר המאמץ והמשאבים יש להשקיע בהאצה של הקמת הגדר ובהוצאה מיידית מישראל של מי שאינו עונה להגדרה פליט. בניית המתקן במקביל להקמת הגדר גוזלת משאבים ואינה פותרת את הבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully