וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל דורגה במקום ה-15 במדד איכות החיים

נורבגיה היא המדינה עם רמת החיים הגבוהה ביותר בעוד זימבבואה היא בעלת רמת החיים הנמוכה ביותר, כך עולה מדו"ח שנתי שפרסם האו"ם. ארה"ב זינקה למקום הרביעי

האו"ם פרסם אתמול (חמישי) את הדו"ח השנתי המדרג את מדינות העולם על פי רמת החיים בהן. המדינה בעלת רמת החיים הגבוהה ביותר נותרה נורבגיה בעוד זימבבואה, הנתונה בעיצומו של משבר כלכלי והתפרצות של מגפת איידס היא המקום הכי פחות ראוי למגורים. אחרי נורבגיה ממוקמות אוסטרליה וניו זילנד. ישראל ממוקמת בדירוג במקום ה-15 המכובד.

מדד ההתפתחות האנושית משלב נתונים בדבר קדמה כלכלית, רמת חינוך ותוחלת חיים על מנת ליצור את הדירוג. זאת לאחר שבשנים עברו הוא התבסס בעיקר על דירוגים כלכליים.

מבחינת תוחלת חיים בלבד, מובילה יפן עם תוחלת חיים של 83.6 שנים בממוצע בעוד אפגניסטן נמצאת במקום האחרון עם 44.6 שנים. מבחינה כלכלית מובילה ליכטנשטיין בה גדולה ההכנסה לאדם פי 460 מזימבבואה הסוגרת את הרשימה.

הרשימה השנה כללה מספר שינויים בולטים. בין היתר עלתה ארה"ב מהמקום ה-13 ברשימה למקום הרביעי. איסלנד, מנגד, צנחה מהמקום השלישי למקום ה-17. עם זאת חשוב להדגיש כי המדד אינו כולל את כל המדינות בעולם אלא רק 169 מ-192 המדינות. בין המדינות שלא דורגו ניתן למצוא למשל את צפון קוריאה, שכנראה הייתה מתברגת בתחתית הרשימה.

"המסר הכללי של הרשימה הוא חיובי", אמרה ג'ני קלוגמן, ממחברות הדו"ח. "אנחנו מוצאים שהעולם יותר טוב משהיה בעבר". הממצאים מעלים גם כי הפער בין המדינות המתקדמות לנחשלות הולך ומצטמצם. מהדו"ח עולה בנוסף כי רק שלוש מדינות – קונגו, זמביה וזימבבואה סובלות מדירוג נמוך יותר מהמדד בו החזיקו בשנות ה-70.

עדכון ראשון: 22:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully