וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף: אסור למכור דירות לגויים

מוטי לוי

28.10.2010 / 15:56

מנהיגה הרוחני של ש"ס הצטרף לקריאת הרב הראשי של צפת וקבע כי חל איסור למכור דירות לגויים, "גם אם הם נותנים הרבה כסף". בשיעור הלכתי שהעביר הבוקר, הצהיר הרב: "לא ניתן להם שישתלטו לנו פה"

פסיקה חדשה ומעוררת מחלוקת של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, קוראת שלא למכור דירות לערבים. במסגרת שיעור שהעביר בירושלים אחרי תפילת שחרית, אמר הרב עובדיה, כי "אסור למכור להם (לגויים - מ"ל) גם אם הם נותנים הרבה כסף. לא ניתן להם שישתלטו לנו פה". בשיעור נכחו גם חברי ש"ס, שר הפנים אלי ישי ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, אשר לפי עדויות של משתתפים בשיעור "התפתלו בחוסר נוחות מהדברים".

השיעור שהעביר הבוקר הרב יוסף עסק בפסוק "לא תחנם", נאמר בתלמוד כי "לא תיתן להם חניה בארץ ישראל". משתתפים בשיעור בשכונת הר נוף בירושלים מסרו כי נכחו בו כמאה איש שבאו לשמוע את דברי הרב.

דבריו של הרב עובדיה יוסף נאמרו ככל הנראה על רקע עצומת רבנים בצפת האוסרת למכור דירות לערבים. יוזם העצומה הוא הרב הראשי של צפת שמואל אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו ז"ל, ויחסיו עם הרב עובדיה יוסף אינם נחשבים לטובים במיוחד. לפיכך, ההסכמה בין השניים בנושא זה נתפסת כנדירה.

מזכירו של הרב עובדיה יוסף מסר בתגובה לפניית וואלה! חדשות, כי "הרב מוסר שיעור הלכה פנימי. אנו לא מתייחסים לדברים שנאמרים במהלך שיעור זה".

"זו לא גזענות"

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, הסביר כי דברי הרב יוסף מעוגנים בהלכה, אשר יהודים מכל הזרמים מאמינים בה. לדבריו, "צריך להבין שההלכה אינה מבדילה בין מפלגות, עדות או צבעי כיפה. מדובר בנושא מפורש המופיע בשולחן ערוך".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) ניסה להסביר את דבריו של הרב עובדיה ואמר, כי "מכירת דירות בערים יהודיות לידיים ערביות זאת באמת בעיה, כי אנחנו עוזבים את השכונות. תראה מה קורה בפסגת זאב, שם יש בעיות קשות של התבוללות עם ערבים, או בתלפיות מזרח, שהם מכניסים לשם רגל, קונים דירות והשכנים היהודים בורחים, בגלל שזו תרבות שונה. זאת לא גזענות. אין בעיה לבנות להם כפרים וישובים משלהם ושיחיו את חייהם בכבוד. אבל המטרה שלהם זה להשתלט על ערים בישראל, ואי אפשר לומר 'אנחנו לא רואים', ולמכור עיר אחרי עיר".

לעומתם, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) מתח ביקורת על הרב ואמר: "שוב הוכח כי עובדיה יוסף הוא הרב הראשון להסתה וגזענות", אמר ח"כ טיבי. "חבורת רבני צפת וכעת גם עובדיה יוסף, ראויים לעונש, אותו לא יקבלו במדינת ישראל רק בשל העובדה שהם יהודים. מדובר בעבירת הסתה שכל תובע כללי בעולם היה מעמיד עליה לדין".

בהכנת הכתבה השתתפו פנחס וולף וניר יהב.

עדכון ראשון: 12:38

לפניות לכתבנו לענייני חרדים: Moti.Levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully