וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "גלנט פלש בטעות לקרקע ציבורית"

גלעד גרוסמן

21.10.2010 / 16:46

"התנועה הירוקה" עתרה לבג"ץ בבקשה לעכב את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל בעקבות מעורבותו בנעשה במושב עמיקם. המדינה השיבה כי גלנט נטע בטעות מטעים במושב

המדינה ביקשה היום (חמישי) מבג"ץ לדחות את העתירה נגד מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. העתירה הוגשה בעקבות הפרסומים כך שהשתלט על שטחים ציבוריים ביישוב עמיקם. בתשובת הפרקליטות נכתב כי לא נמצא כל פסול במינויו של גלנט וכי גם אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגדו בגין ביצוע עבירות על חוק תכנון ובנייה.

לפני כחודש עתרה "התנועה הירוקה" לבג"ץ בבקשה לעכב את מינויו של גלנט ולהורות לוועדת טירקל למינויים לתפקידים בכירים להשלים את בדיקתה בעניין פעולות גלנט במושב עמיקם. זאת, בעקבות פרסומים בתקשורת על כך שגלנט השתלט על אדמות במושב. בעתירה נטען כי חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל בדבר היעדר מניעה ערכית למינוי גלנט לרמטכ"ל היתה "שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית, התעלמות משיקולים רלוונטיים ובשל טעות שבעובדה".

בתגובה שהגישה הפרקליטות, באמצעות עו"ד עינב גולומב, נכתב כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה העביר לוועדת טירקל מכתב שמתייחס לטענות שהועלו נגד האלוף גלנט, בה הוסבר כי גלנט פלש בטעות לקרקעות ציבוריות ונטע שם מטעים, אולם אלה כבר נעקרו. כמו כן, נאמר שבעקבות תלונה של שכניו של גלנט דרכים שנסללו אל ביתו על חשבון מדרכות ציבוריות כבר אינן בשימוש. בעקבות הדברים החליטה הוועדה המייעצת שאין מניע לפסול את מינויו של גלנט לרמטכ"ל, מינוי שזכה אחר כך לאישור הממשלה.

בפרקליטות מוסיפים כי החלטת ועדת טירקל עולה בקנה מידה אחד עם ההחלטה שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד גלנט. לטענת המדינה, חלק מהמעשים של גלנט בוצעו בתום לב, חלק טופלו כבר וסביב חלק עדין יש מחלוקת האם בכלל נעשה דבר פסול. "שיקולים אלה יש בהם כדי להטות את הכף למסקנה כי אין מדובר בעניינינו בהתנהלות פסולה מהסוג שיש בו כדי לפסול מועמדות לכהונה לרמטכ"ל", נכתב בתשובה. "ההחלטה היא בסמכות וכדין, על פי שיקול דעתם של הגורמים המוסמכים לכך, והינה החלטה סבירה שאין כל עילה משפטית המצדיקה התערבותו של בית המשפט", נכתב בתשובת המדינה. עוד נכתב כי "האלוף גלנט הינו המועמד המתאים ביותר לתפקיד הרמטכ"ל בשל כישוריו וניסיונו המקצועי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully