וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכינה הקדם-צבאית החרדית הראשונה בסכנת סגירה

יהושע בריינר

21.10.2010 / 7:40

לפני שחגגה שנה להקמתה, סכנת סגירה מרחפת מעל המכינה הקדם-צבאית החרדית הראשונה שהוקמה בצפת. מדובר במוסד הפועל ללא מימון ממשלתי. עד כה, הרבנים אינם מכירים בה

המכינה הקדם צבאית החרדית הראשונה על סף סגירה על רקע קשיים כלכליים אליהם נקלעה. ראש מכינת "נרות להאיר" שנפתחה בעיר צפת בתחילת השנה, הרב משה בן אור, נאלץ לבשר בימים האחרונים לתלמידי הישיבה כי בשל קשיי מימון לפעילותה, עליהם להישאר בבית ולא הגיע ללימודים. בשלב זה המכינה אינה מקבלת כלל מימון ממשרד החינוך או ממשרד הביטחון, זאת בשל קריטריונים נוקשים הדורשים כי היא תפעל במשך השנתיים הראשונות לפעילותה בסיוע מימון של תורמים חיצוניים, ורק לאחר מכן המדינה מעניקה סיוע כספי.

"אלה חבר'ה שבלי המכינה הם לא יהיו בישיבות אלא יסתובבו ברחובות", אומר הרב בן אור לוואלה! חדשות. "במקום שהם יסתובבו ברחובות מאה שערים וישרפו פחי אשפה, הם יכולים ללכת לקורס קצינים ולהפוך לאחר מכן לאזרחים טובים יותר". בן אור, שבעצמו שקע בחובות בשל ההשקעה הכספית הרבה במכינה, עדיין מקווה כי יימצא תורם לפעילותה. "אני נשבעתי לעצמי שאני לא עוזב את הילדים האלה ואני לא מוותר עד שנשיג את הכסף, אבל בינתיים זה קשה מאוד".

המכינה לא זכתה עד כה לגיבוי פומבי מצד הרבנים החרדים, דבר שהוביל לירידה בסך התרומות מצד הציבור החרדי שמעדיף לתרום את כספו לישיבות מוכרות. המכינה הוקמה כדי להכשיר תלמידים במהלך שנת לימודים לשירות הצבאי ובתום השנה הם צפויים היו להצטרף לגדוד הנח"ל החרדי. "מתוך התלמידים שכן היו במכינה, רק שניים שילמו שכר לימוד מכיוון שגם כך מרבית התלמידים מגיעים ממשפחות במצב כלכלי קשה", אומר הרב בן אור, "אני מאוד מקווה שאיכשהו יבוא לנו סיוע, כי זו שליחות אמתית והצלה של הילדים האלה".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: Joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully