וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד נגנים: אסרו השימוש במכשירי MP3

מוטי לוי

19.10.2010 / 19:06

מספר רבנים חרדים בולטים יצאו בקריאה להחרים את נגני המוזיקה מסוג MP3 ו-MP4. זאת בשל החשש פן "יחדרו לביתנו קלקולי הרחוב". הקריאה עוררה ביקורת בקרב הגולשים החרדים

רבנים חרדים יצאו הבוקר (שלישי) בקריאה לציבור החרדי שלא להשתמש בנגני המוזיקה מסוג MP3 ו-MP4 בהם יש אפשרות לצפות בסרטים ולהתחבר לאינטרנט. המכתב בנושא, עליו חתומים, בין היתר, הרב יוסף שלום אלישיב והרב אהרן שטיינמן, ממנהיגי הציבור החרדי, התפרסם הבוקר בשלושת העיתונים החרדיים: "המודיע", "המבשר" ו"יתד נאמן".

במכתב מורים הרבנים על איסור גורף בשימוש במכשירים. הרבנים כתבו כי "באנו בזאת להודיע כי החזקת מכשירים אלו אסורה בהחלט (ואף אם לא משתמשים בזה לסרטים)". על פי המכתב, האיסור נוגע גם לבעלי החנויות אותם מזהירים הרבנים ב"אזהרה חמורה" שלא למכור את המכשירים.

הסיבה לכך היא שהנגנים, לדברי הרבנים, הם "תחבולות היצר" בכדי "להחדיר לביתנו את קלקולי הרחוב". עוד מוסיפים הרבנים, כי קיומם של המכשירים מאפשר לבעליהם להשתמש בהם ל"דברים חמורים" וזאת תוך כדי שהם מסתירים את מעשיהם בגלל "מידתם הקטנה". הרבנים חתמו את המכתב באומרם כי "קיומם של מכשירים אלו במחננו מעמיד בסכנה חמורה את קדושת בית ישראל".

יצויין כי בקרב חלקים מסויימים בציבור החרדי, צפייה בסרטים וגלישה ברשת האינטרנט נחשבים למעשים פסולים ואסורים. כמו כן, בתי ספר שנמצאים בריכוזים חרדיים גדולים מסרבים לקבל ללימודים ילדים אשר להוריהם טלוויזיה או אינטרנט, לדבריהם, מתוך שיקולים של שמירה על "ציביון המוסד".

"אי אפשר שבוע שקט בלי איסור?"

על פי הערכת גורמים בציבור החרדי, המשמעות המרכזית של המכתב נוגעת לתלמידים בישיבות החרדיות. רבים מהתלמידים משתמשים במכשירי אייפוד ונגנים מתקדמים נוספים, ומכתב כזה ייתן רוח גבית לראשי הישיבות בכדי לאסור את השימוש במכשירים במוסדותיהם.

גולשי הפורום החרדי "בחדרי חרדים" דווקא התקוממו נגד המכתב. אחד הגולשים המכנה את עצמו "ברכת החמה" שאל "אפשר איזה שבוע שקט בלי אסור ואסור?". אליו הצטרפו גולשים נוספים שתהו האם העסקנים שהחתימו את הרבנים על המכתב פירטו בפניהם והסבירו להם על מה הם חותמים.

מי שעומד מאחורי המודעה הוא גוף בשם "ועד הרבנים לענייני תקשורת", שהחל, בין היתר, את הקמפיין נגד השימוש בטלפונים סלולרים. אותו הוועד גם יצר שיתופי פעולה עם חברות הסלולר לשם שיווקם של מכשירים כשרים בלבד, החסומים לחיבור לאינטרנט ואין בהם אפשרות של משלוח מסרונים, שנחשבים כיום לנפוצים ביותר בציבור החרדי בזכות תעריפיהם המוזלים.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • mp3
  • mp4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully