וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון נגד תיקון חוק האזרחות: "ליברמן פאשיסט"

19.10.2010 / 13:35

בדיון שנערך בכנסת נגד התיקון לחוק האזרחות, תקף ח"כ שלמה מולה את שר החוץ. "לא ניתן לחקיקה שפוגעת בשוויון החברתי שלנו. די לפאשיזם של אביגדור ליברמן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

דיון בכנסת בנושא התיקון לחוק האזרחות נערך היום (שלישי) תחת הכותרת "כנס חירום בכנסת למען הדמוקרטיה". בכנס, שעיקרו ההתנגדות לתיקון, השתתפו 17 ח"כים ממפלגות קדימה, העבודה, חד"ש, מרצ, רע"מ-תע"ל ובל"ד. על פי התיקון לחוק, שאושר על ידי הממשלה בשבוע שעבר, מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ שלמה מולה (קדימה), ממארגני הכנס, אמר כי "אני יהודי וישראלי גאה. אני רוצה שנהיה אזרחים שווי זכויות. דמוקרטיה שלא מגנה על עצמה היא דמוקרטיה בסכנה. הדמוקרטיה שלנו ראויה וחשוב שנתבונן בה היום. לא ניתן לחקיקה שפוגעת בשוויון החברתי שלנו ובמרקם העדין שאנחנו רוצים לחיות בשלום. באנו לומר: די לפאשיזם של אביגדור ליברמן".

ח"כ דניאל בן סימון (עבודה) אמר בדיון כי "אני רוצה לפתוח בבשורה טובה: התמונה של רבין עוד מתנוססת בחדר סיעת העבודה, דווקא תמונה שהייתה אמורה לרדת מסיבות לא שפויות. דווקא היום התמונה צריכה אולי לגדול. אומרים שרוצים להחזיר את המדינה ליהדות. אני רוצה לדעת לאיזה יהדות רוצים להחזיר אותי. לתרבות הטליבן בבני ברק? לתרבות ההפרדה בירושלים? עוד לא החלטנו איזה זהות יהודית אנחנו. צריך להחליף את המבנה הקיים שלא מקדם את החברה הישראלית, אלא מסיג אותה לאחור".

בכנס נאם גם סגן הנשיא לחקר הדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' מרדכי קרמניצר. לדבריו, "רבין נרצח כי שמו עליו תווית של בוגד. הניסיון שקדם להירצחו של רבין מלמד שזה מתחיל בערבים אבל לא נגמר שם. זה התחיל ברציחות של ערבים ונגמר ברצח של הרמטכ"ל המהולל. זה המסלול שאליו הממשלה מכניסה את החברה הישראלית".

יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה התייחס אף הוא לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, ואמר כי "הכנס מתקיים סביב יום השנה לרצח רבין. הייתה אז דה-לגיטימציה לממשלתו שנשענה על חברי הכנסת הערבים. בסופו של דבר, ראש הממשלה הנוכחי קצר את הפירות של הרצח שעשה יגאל עמיר. כשהממשלה אישרה את חוק האזרחות, אנשי כהנא אמרו: 'הנה הוכח שכהנא צדק'. זה חוק של כהנא, אבל כיוון שנתניהו אימץ אותו, זה לא חוק של כהנא אלא של נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully