וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': נציב מצלמות אבטחה ברחבי לוד

איילה חננאל

6.10.2010 / 19:02

השר לבטחון הפנים סייר בלוד בעקבות ריבוי מקרי הרצח שאירעו בה והצהיר: "תגברנו את העיר בכוחות גלויים וסמויים, כולל מצלמות אבטחה שיוצבו בה". עם זאת, הוא הודה: עדיין אין לנו פתרון לבעיית האלימות על רקע כבוד המשפחה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגור מזור, עריכה: יותם בן-דוד)

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' סייר הערב (רביעי) בלוד, בעקבות מקרי הרצח שאירעו באחרונה בעיר. בתום סיורו הוא אמר במטה משמר הגבול בלוד, כי "תגברנו את העיר בכוחות גלויים וסמויים, כולל מצלמות אבטחה שיוצבו בה". עם זאת, השר ציין כי "הנושא של כבוד המשפחה במגזר הערבי הוא קשה ובעייתי, ועדיין אין לנו פתרון. הפתרון לא תלוי רק בי ובמשטרה, אלא גם בראשי השלטון המקומי והמגזר".

"מדובר בשמונה מקרי רצח מתחילת השנה, שישה מתוכם על רקע חילול כבוד המשפחה", אמר השר אהרונוביץ' והדגיש כי המשטרה אינה זוכה לסיוע הראוי מצד הגורמים הרלבנטיים. לדבריו, "ירי בלתי חוקי במגזר הערבי הוא תופעה מדאיגה וקשה, שצריך לטפל בה. פונים אליי ראשי ציבור ואני מבין את כאבם, אך אני לא תמיד זוכה לשיתוף פעולה מצדם. אני מצפה מראשי השלטון הערבי לסייע לנו באיתור של אותם אנשים".

אהרונוביץ' הבטיח כי יתגבר את המגזר הערבי בשוטרים ויעביר "לצפון, לדרום ולמרכז כוחות מג"ב ויחידות מיוחדות". לדבריו, "נעבור ישוב-ישוב ונעשה שם עבודה, כדאי לצמצם את התופעה של הפצת נשק בלתי חוקי. 808 מקרי ירי אירעו מתחילת השנה, רובם במגזר הלא יהודי. אני פונה לצה"ל שיעשה את הכול כדי לצמצם את התופעה של גניבות נשק מהבסיסים. ידוע לנו על 60 רימונים, 40 רובים וארבעה טילי לאו שנגנבו מבסיסי צה"ל מתחילת השנה".

אהרונוביץ' גם הפנה אצבע מאשימה כלפי בתי המשפט, אשר לטענתו "מקלים" יתר על המידה בעונשים. "גזרי הדין שנותן בית המשפט שהם פשוט מקלים מדי. לדוגמה, בתי המשפט נותנים חצי שנת מאסר על עבירות אמל"ח", הוא טען. אהרונוביץ' הוסיף, כי בכוונתו ליזום חקיקה שתקבע ענישה מחמירה בכל הנוגע לעבירות של החזקת נשק בלתי חוקי. בנוגע ללוד הוסיף השר, כי "המשרד היחיד שנמצא באופן קבוע בעיר הוא המשפרד לבטחון הפנים". הוא טען כי "כך צריך להיות גם עם יתר משרדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully