וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי שנולד עם רחם: צה"ל מונע ממני להתגייס

גלעד גרוסמן ודנית גוטפריד

2.8.2010 / 11:10

חרדי שנולד עם אברי מין גבריים ונשיים כאחד עתר לביהמ"ש נגד משרד הביטחון, בטענה שצה"ל מסרב לגייס אותו על רקע אפליה מגדרית. זאת על אף שהוא עבר ניתוח לכריתת השדיים, הרחם והשחלות

לאבי (שם בדוי), חרדי שעלה לישראל לפני מספר שנים, יש שאיפה אחת ויוצאת דופן בעולם החרדי - להתגייס לצה"ל ולשרת כחייל קרבי. אולם, זה כשנה וחצי הוא מנהל מאבק בשלטונות הצבא שמסרבים לאפשר לו אפילו להתגייס. לטענתו, הסיבה לכך נובעת מאפליה מגדרית, שכן הוא סובל מתסמונת נדירה - הוא נולד עם אברי מין גבריים ונשיים יחד.

אבי בן ה-30 נולד עם רחם ושחלות וללא אשכים חיצוניים. לפני שעלה לישראל עבר ניתוח לכריתת השדיים, הרחם והשחלות, ובישראל עבר ניתוח לכריתת אשכים. זה מספר שנים הוא גם מקבל טיפול הורמונאלי בטוסטסטרון. הוא תמיד ראה בעצמו גבר וחי כל חייו כגבר. לוואלה! חדשות סיפר, כי כיום, משזכה לאזרחות ישראלית ונהנה מזכויות בשל כך, הוא סבור שמחובתו לתרום למדינה ולהתגייס לצה"ל. מעבר לזה, הוא מאמין שהדרך לאינטגרציה טובה בחברה הישראלית עוברת דרך גיוס לצבא. הוא אף מספר שבתחילת הדרך היו לו מחשבות להתמקד בקריירה צבאית.

על פי העתירה שהגיש לבית המשפט המחוזי נגד משרד הביטחון, במקור נקבע לו פרופיל 64, לאחר שנקבע שהוא סובל מבעיות רפואיות באשכיו ובחזהו. אבי טוען שההחלטה להוריד לו פרופיל נובעת מאבחנה שגויה של רופאים בארץ מוצאו, שסברו שהוא סובל ממחלת קדחת ים תיכונית משפחתית, אבחנה שרופאים בארץ פסלו. לדבריו, הרופאים נתנו לו את האבחנה הזו לאחר שהתלונן על כאבי בטן עזים - בשל היותו יהודי.

"איפה הצדק?"

אבי נמצא כשיר לשרת כתומך לחימה. בעתירתו נכתב כי בלשכת הגיוס נאמר לו שאם יעלה את הפרופיל שלו הוא יוכל לשרת כחייל קרבי. ואולם, לאחר שהשיג אישור של רופא שבדק אותו בארץ והמליץ להעלות את הפרופיל הצבאי שלו ל-82, נודע לו כי הוחלט שלא לגייסו כלל מסיבה מינהלתית ולא רפואית. זאת, למרות נכונות של חיל הרפואה לערוך לו ועדה חוזרת לבחינת הפרופיל. באמצעות מתווכים שונים נפגש אבי עם מפקד לשכת הגיוס, ואז לטענתו, נודע לו שהוחלט שלא לגייס אותו בשל גילו.

אבי אינו מקבל את ההסבר הזה, נכחו העובדה שהקצינים בלשכת הגיוס ידעו את גילו ואפשרו לו להתחיל את הליך הגיוס. הוא סבור שמאחורי הטענה החדשה עומדת אפליה. במכתב שמצורף לעתירה הוא כותב: "יש הרבה נשים וגברים חרדים אשר אינם מעוניינים להתגייס לצה"ל, ולא מתגייסים. מצד שני כותב לכם בחור חרדי שכן מעוניין לבצע את חובתו האזרחית ולהתגייס לצה"ל ולא מאשרים לי כי יש לי מצב מולד?". לכך הוא הוסיף בעתירה עצמה: "האנשים אומרים שזה קשה מאוד להילחם בממסד הצבאי, אבל אני שואל את עצמי, איפה הצדק?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "עתירת הפונה טרם הועברה לצה"ל. לכשתתקבל, תועבר תשובת צה"ל בערכאות המתאימות ולא באמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully