וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: החזקת תרנגולות בכלובים - התעללות

ועדת החינוך של הכנסת סירבה לאשר הקמת כלובים לצורך החזקת תרנגולות. ח"כ חנין: "להחזיק תרנגולת כל החיים בכלוב שבו היא לא יכולה לעמוד זקוף ולא יכולה לפרוש כנפיים - זו התעללות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

חברי ועדת החינוך סירבו היום (חמישי) לאשר הקמת כלובי סוללה לשבעה מיליון התרנגולות המטילות בישראל. זאת לאחר שבדיון הקודם בוועדה, ביקשו הח"כים ממשרד החקלאות להגיש תקנות משופרות התואמות את הסטנדרטים הנהוגים בעולם באשר לרווחת בעלי-חיים, אך טיוטת התקנות שהונחה הבוקר על שולחן הוועדה לא כללה שינוי מהותי.

בטיוטת התקנות נכתב כי בלולים החדשים שיוקמו בקרוב במימון ציבורי במסגרת הרפורמה בענף הלול, ייבנו אותם כלובי-סוללה מיושנים, שנאסרו לשימוש ב-31 מדינות. טיוטת התקנות מציעה רפורמה נוספת בשנת 2022, שתכלול שדרוג מינורי ל"כלובים מאובזרים" מהסוג שנאסרו לשימוש בגרמניה, הולנד, שוויץ, בלגיה, קליפורניה, מישיגן, אוסטריה ואוהיו. בדיון בוועדה הציגו ארגוני בעלי החיים את עלויות הלולים השונים, לפי הנתונים שנמסרו ממשרד החקלאות ומחברות הלולים. מהנתונים עולה כי הקמת לולי מעוף – לולים ללא כלובים זולה משמעותית מאשר הקמת לולי כלובים לסוגיהם.

ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר בדיון כי "אי אפשר לאשר את התקנות, כי אין בהן שום התקדמות. בעולם מתקדמים, ואי אפשר להתעלם מזה. אני אוכל עוף וביצים. אני לא טהרן ולא צדקן, אבל יש לי נשמה ותפיסה מוסרית יותר מבסיסית – כך חונכתי. זו אולי תישמע כקלישאה, אבל מי שיודע להתייחס בצורה מכובדת לבעלי-חיים יתייחס בכבוד גם לבני-אדם."

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "בעולם, וגם בישראל, יש מגמה של עלייה מתמדת בצריכה של ביצי חופש. סעיף 2 א' בחוק צער בעלי-חיים קובע כי 'לא יענה אדם בעל-חיים, לא יתאכזר אליו, ולא יתעלל בו בדרך כלשהי'. אין חריגים ואין הסתייגויות, זו הוראה חד-משמעית. אם מישהו היה מחזיק אתכם בכלוב כל החיים, לא הייתם רואים בזה התעללות? להחזיק תרנגולת כל החיים בכלוב שבו היא לא יכולה לעמוד זקוף ולא יכולה לפרוש כנפיים – זו התעללות. התקנות האלה בלתי חוקיות ואין לנו סמכות לאשרן. יש לעבור ללולי מעוף".

השחקנית אורנה בנאי, שהגיעה לדיון בוועדה אמרה כי "התעללות בבעלי-חיים נתפשת, בצדק, כרוע שאין כדוגמתו, כיוון שבעלי-חיים, כמו ילדים, תלויים לחלוטין בחסדנו. חברה נמדדת ביחסה לחלש. עצוב לי שבחברה שלנו מתנהגים כך לתרנגולות. ראינו שהרבה מדינות אסרו לגמרי על לולי כלובים. אנחנו יכולים להיות טובים לא פחות ממדינות אחרות. אני יודעת שבישראל לפעמים קורה שקודם עושים ורק אחר-כך חושבים. אבל עכשיו, אני מבקשת מכם לחשוב עשר שנים קדימה, 50 שנה קדימה. ממילא בונים היום את כל הלולים מחדש. יש לנו הזדמנות היסטורית לשנות את המצב, לעבור ללולים ללא כלובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully