וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נשבעו אמונים לי-ם במרגלות הר הבית

אלפי בני אדם התקבצו למרגלות הר הבית בירושלים תחת הכותרת 'נשבעים אמונים להר הבית וירושלים'. "הצהרת אמונים זו מהווה את יריית הפתיחה בקרב הציבורי על ירושלים והר הבית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: עידן גוראל)

אלפי בני אדם פקדו אמש (שני) את ירושלים כחלק מעצרת הזדהות תחת הכותרת "נשבעים אמונים להר הבית וירושלים". האלפים קיימו סיבוב שערים יחדיו וערכו מעמד 'הצהרת אמונים' למרגלות הר הבית מול שער הרחמים. לדברי מארגני האירוע, הצהרת האמונים באה בשל היחס המפלה בין יהודים לערבים בבירת ישראל.

מארגני העצרת, הנמנים בין מנהיגי הציבור הדתי הלאומי, סיפרו על הקשחת הנהלים של המשטרה, במסגרתם נערמים קשיים על המבקשים לעלות להר הבית. לדברי אחד המארגנים, מראה עליית ארבעים רבנים בערב יום ירושלים, העומדים וממתינים בעוד התיירים הגויים נכנסים חופשי, חצתה את כל הקווים.

"ההר הקדוש שמאחורינו סגור רוב שעות היממה להיהודים", אמר חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, אשר לדבריו הצטרף רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, שאמר מול האלפים כי "לעמינו אין מקומות קדושים בלשון רבים, יש לנו מקום אחד שהוא הר הבית".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) סיפר כי "הכניעה לאיומי הערבים בירושלים. ההידרדרות במצב הביטחוני בסילוואן ובמעלה הזיתים, התפרעות האנרכיסטים והערבים בשכונת שמעון הצדיק. וההפליה הזועקת בבית יונתן לצד ביטול סיבובי שערים השנה ועליות רבנים להר הבית, והתנכלות מצד מפקדי המשטרה המקומיים, הובילו אותנו לקיומה של עצרת שכולה קריאה והצהרה אמונים להר הבית וירושלים".

בימים האחרונים משגרים בכירי הרבנים ביניהם הרב דרוקמן ורבני ישיבות ההסדר "מכתב גלוי לבני הישיבות", בו הם מוחים על התדרדרות המצב הביטחוני וההשפלה של הרבנים בעת עלייתם להר הבית.

"הצהרת אמונים זו מהווה את ירית הפתיחה בקרב הציבורי על ירושלים והר הבית, מעמד היסטורי זה, הבאים להצהיר על הקשר שלהם לירושלים, ובליבה הר הבית – מקום בית המקדש – ימחיש יותר מכל שמקומות אלו שייכים לעם ישראל, עוד מאז שחרר אותם דוד המלך", אמר אחד המארגנים והוסיף, "איננו מוכנים לוותר עליהם, לא נוותר על הזכות להסתובב בהם באופן חופשי ובביטחון, להתפלל בהם, ולצפות ולייחל לתחייה השלמה של עם ישראל בבניין בית המקדש השלישי עוד לפני תשעה באב הקרוב, במהרה בימנו אמן".

עדכון ראשון - 23:39 12.7

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully