וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדמאים לשר החינוך: אל תמנע חופש אקדמי

גיל סימה

8.7.2010 / 0:22

מאות אקדמאיים, בהם שני שרי חינוך לשעבר וחתני פרס ישראל, פנו בעצומה לגדעון סער וקראו לו שלא לפעול נגד מרצים הקוראים לחרם אקדמי על ישראל. "חופש הביטוי הוא נשמת אפה של ההשכלה הגבוהה"

נוכח הכרזותיו האחרונות של שר החינוך, גדעון סער בדבר כוונותיו לפעול נגד מרצים אשר תומכים בהטלת חרם אקדמי על ישראל, מצא עצמו אמש (רביעי) סער ניצב מול עצומה בלתי שגרתית: מאות מרצים בכירים, שרי חינוך לשעבר וסטודנטים מכלל המוסדות האקדמיים בישראל קראו לשר החינוך לחזור בו מהצהרותיו.

העצומה שהונחה על שולחנו של השר חתומה בין היתר גם בידיהם של שרי החינוך לשעבר, יוסי שריד ופרופ' יולי תמיר, ובין היתר נכתב בה, כי "ייגרם נזק רב לאקדמיה הישראלית אם פוליטיקאים, יהיו אשר יהיו עמדותיהם ושיוכם המפלגתי, יכתיבו לה מה נכון ומה לא נכון לומר, לחשוב, לחקור וללמד, ויורו לה לאמץ אמות מידה מסוג זה לשם קבלה, קידום או הרחקה של חוקרים ומרצים".

באקדמיה מוחים על כך שלדבריהם, שר החינוך הביע תמיכה בדו"חות "המתחזים לדו"חות מדעיים על ההוראה באוניברסיטאות. דו"חות אלו הופצו לאחרונה ע"י גורמים שדואגים כביכול לערכי הציונות ובמסווה זה מקדמים תרבות של הפחדה והשתקה בקמפוסים".

כעת נראה כי סער, שמכהן גם כראש המועצה להשכלה גבוהה, ניצב מול מאות אקדמאיים המוחים נגד מדיניותו המוצהרת, וקוראים לו "להתעשת ולחזור בו מהצהרותיו בטרם יהיה מאוחר להציל את ההשכלה הגבוהה בישראל".

"חופש הביטוי והחופש האקדמי הם נשמת אפה של המערכת האקדמית הישראלית", נכתב בעצומה. "טוב לה למערכת ההשכלה הגבוהה שיבוטאו בה גם דעות שאינן נוחות לכולם, שתישמע בה ביקורת ושיתקיימו בה מחקר והוראה ביקורתיים וגם שנויים במחלוקת".

בסביבתו של השר מזכירים כי סער התייחס לדברים במסגרת וועדת החינוך שעסקה בנושא כשאמר כי לא יכול להיות מצב שהמרצים בעצם קריאתם להטלת חרם אקדמי יוצאים לא רק נגד המדינה אלא גם נגד המוסד בו הם חברים ובמסגרתו הם מועסקים.
ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully