וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך הבוררות בפרשת עמנואל התפוצץ

21.6.2010 / 12:04

ביה"ד הרבני שאמש פורסם כי הורה להפסיק הפרדת תלמידות בעמנואל, הכחיש היום את הפרסומים. כמו כן, הודיע כי הוא מפסיק לשמש כבורר בפרשה, לאחר שההורים סירבו לחתום על שטרי הבוררות, והעותר לא משך את עתירותיו נגד ביה"ס

בית הדין של הרב דוב לוין בירושלים, שהוסכם כבורר בפרשת האפליה בבית הספר לבנות בעמנואל, הכחיש בצהריים (שני) את הפרסומים לפיהם הוא הורה להפסיק את הפרדת התלמידות ולאחד את כולן למגמה אחת בשנת הלימודים הבאה. בהודעת בית הדין נאמר כי כלי התקשורת סילפו את החלטתו, וכי כל החלטה בענין צריכה להתקבל על דעתם של גדולי ישראל.

כמו כן, הודיע בית הדין על הפסקת מעורבותו בפרשה לאחר שההורים סירבו לחתום על שטרי הבוררות. כתוצאה מכך, סירב העותר יואב ללום למשוך את העתירות שהגיש נגד בית הספר, והתהליך נכנס להקפאה.

חבר מועצת עיריית ירושלים וחבר בחסידות סלונים, יוסי דייטש, אמר
בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בית הדין גילה את עורו האמיתי של ללום כשהוא עושה שימוש ציני בכל התקשורת. בית הדין אמר לו מפורשות: 'זה לא יכול להיות שבערב אתה חותם על א' ולמחרת אתה מגיע עם דרישות חדשות. ככה לא חותמים בוררות. אנחנו ביצענו את חלקנו אבל הוא לא ביצע את חלקו".

דייטש אמר עוד כי "למעשה חזרנו בדיוק לאותה נקודה שהיינו בה בשבוע שעבר. בינתיים אנחנו מחכים לדיון מחר בבית המשפט. ישנן הכנות משפטיות ואנחנו מקווים שבית המשפט ייתן מחר דין צדק ויהיה הוגן איתנו עד כמה שניתן לבקש זאת".

אמש הודיע בית הדין כי בשנה הבאה לא תתקיים הפרדה בבית הספר "בית יעקב" וכי הבנות האשכנזיות והחרדיות ילמדו יחדיו. "כל התלמידים והתלמידות של החינוך העצמאי יאוחדו בשנת תשע"א לכיתה אחת, עד להוראה אחרת של בית-דין זה", נכתב בצו שהוציאו רבני בית הדין - הרב אברהם דוב לוין, הרב מרדכי אייכלר והרב דוד יהושע קניג. בנוסף קבעו הרבנים כי חל איסור לפעול באלימות נגד העותר יואב ללום.

ללום, מגיש העתירות, שהסכים לפנות לבוררות משותפת ולדון בנושאי בית הספר בפני בית הדין, נדרש על ידי הרבנים להסיר את כל העתירות שהגיש לבג"ץ נגד בית הספר עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully