וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבריאות תקדם השימוש בקנאביס רפואי

פנחס וולף ואריאל נוי

9.6.2010 / 12:36

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ חיים כץ, מתח ביקורת על תפקוד משרד הבריאות, שלא מצא מנגנון שיסדיר את השימוש בקנאביס רפואי. "זה פוגע בחולים שמשלמים סכומים גבוהים מדי עבור קנביס רפואי"

בזמן שסטלנים בכל רחבי הארץ מתלוננים על מחסור קשה בסמים קלים מסוג חשיש ומריחואנה, בכנסת החליטו להגביר את השימוש בסמים הקלים הללו, אך מסיבות רפואיות. ועדת הבריאות של הכנסת החליטה לקדם חקיקה שתסדיר את השימוש בקנאביס רפואי בישראל - כך הודיע היום (רביעי) יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ (ליכוד) במהלך דיון בנושא. בפתח הדיון, כץ מתח ביקורת על תפקוד משרד הבריאות, שלא מצא מנגנון שיסדיר את השימוש בקנאביס רפואי, שלדבריו מקובל במדינות מערביות בעולם.

"חוסר היכולת של משרד הבריאות למצוא מנגנון, פוגע בחולים רבים שנמצאים ללא פתרון ומשלמים סכומים גבוהים מדי עבור השימוש בקנאביס רפואי", הוא אמר. "מאז הדיון הראשון שקיימנו בנושא ,לפני חצי שנה לא קרה כלום, ולצערי אף הלכנו אחורה. אנו נקדם חוק כוועדה כיוון שהעסק מגמגם. אין מנוס מלהעיר את משרד הבריאות מתרדמתו".

רק לפני שבועיים הוגשה עתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות על ידי חברת "תיקון עולם", ספקית הקנאביס הרפואי הראשית בישראל, וארגון "נס מעוז" להגנה על זכויות חולים. לטענת העותרים, משרד הבריאות מנסה "לחסל את השימוש בקנאביס הרפואי". בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד רונן שיין, נטען כי משרד הבריאות "עמל על מנת להציג מצג שווא כי נושא מיסוד הטיפול בקנאביס רפואי בישראל מקודם על ידו, אולם בפועל, המשיב למעשה מטרפד את אפשרות מתן הטיפול בקנאביס רפואי". ממשרד הבריאות נמסר כי טרם התקבל לידם העתירה, אולם ציינו כי "המשרד תומך בשימוש בקנאביס רפואי במגבלות ובהתוויות הראויות ופועל להסדרת הנושא על כל היבטיו", נאמר בתגובת המשרד.

במקביל לדברים אלה, בדיון של הוועדה למאבק בנגע הסמים שהתקיים אתמול בכנסת, נמסר כי המשטרה מצליחה ללכוד כ-15% בלבד מהסמים המוברחים לישראל. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שלקח חלק בדיון אמר כי המצב בישראל אינו טוב, ושהסמים ממשיכים לחדור מהגבולות. "מדברים על יובש? אני לא יודע על איזה יובש מדברים, יש סמים קשים ורכים, ואנחנו מדברים גם על ה'חגיגת' בפיצוציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully