וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוח: אנשי אקדמיה יצעדו בשייח' ג'ראח

24.5.2010 / 14:27

עשרות אנשי אקדמיה בכירים יקיימו ביום רביעי צעדה בשכונת שייח' ג'ראח במחאה על פינוי המשפחות הערביות מבתיהן. הצעדה תיערך תחת הכותרת: "הכיבוש זה כאן, 3 דקות מהר הצופים"

מחאת הפרופסורים: עשרות אנשי אקדמיה בכירים, ביניהם חתני פרס ישראל ואנשי רוח רבים, יקיימו ביום רביעי הקרוב צעדה עם תלמידיהם מהר הצופים לעבר בתי שייח' ג'ראח במחאה על ייהוד השכונה ועל פינוי המשפחות הערביות מבתיהן בשכונה. בסיום הצעדה יקיימו חתן פרס ישראל פרופסור זאב שטרנהל ומנסח הקוד האתי של צה"ל פרופסור משה הלברטל שיעורי רחוב בנושא דמוקרטיה וזכויות יסוד.

הצעדה, שתיערך תחת הכותרת "הכיבוש זה כאן, שלוש דקות מהר הצופים", תיערך ביום רביעי בשעה 16:00. המשתתפים יצעדו לאורך שני ק"מ, מהקמפוס בהר הצופים אל שכונת שייח' ג'ראח לאות סולידריות עם תושבי השכונה המפונים מבתיהם. בין מארגני הצעדה פרופסור מרדכי קרמניצר, פרופסור ירון אזרחי ופרופסור אלון הראל. עוד ישתתפו פרופסור אריאל הירשפלד, פרופסור אווה אילוז וסטודנטים ומרצים רבים אחרים.

"קול ברור נגד העוול"

הלל בן ששון, ממארגני הצעדה ובנו של נשיא האוניברסיטה פרופסור מנחם בן ששון, אמר: "אנחנו מקווים להשמיע קול ברור של אנשי האוניברסיטה נגד מעשה העוועים של ההתנחלות במזרח ירושלים, נגד העוול של הוצאת תושבי שייח' ג'ראח לפליטות שנייה, ובעד סולידריות עם מאבק השמאל המתעורר בשייח' ג'ראח. דווקא כסטודנטים וכמרצים, כמי שאחראים על חינוך, כמי שמעוניינים בחברה שפויה יותר והומאנית יותר, אנו מרגישים חובה למחות על עוול הנעשה כל כך קרוב אל הקמפוס".

ביום שישי האחרון התקיימו הפגנות סולידריות עם המאבק בשייח' ג'ראח בשני מוקדים נוספים מלבד שייח' ג'ראח: ברחוב שדרות בן ציון בתל אביב ובחיפה. בשייח' ג'ראח עצמה הפגינו ביום שישי כ-400 בני אדם, ביניהם הח"כ לשעבר אברהם בורג והסופר דוד גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully