וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שפירא ביצהר: להגיב על כל פגיעה ביהודי

16.5.2010 / 21:11

האם ביצהר מכשירים את פעולות תג המחיר? באירוע שנערך בישיבת ”עוד יוסף חי” ביישוב, אמר ראש הישיבה הרב יצחק שפירא, כי אם תיפגע גבעה אחת ביהודה ושומרון, על הגבעה שלצידה להגיב

אישור מפורש לתג מחיר? ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר הרב יצחק שפירא נשא הערב (ראשון) דברים בישיבה במהלכם אמר כי אם תיפגע גבעה אחת ביהודה ושומרון, על הגבעה שלצידה להגיב.

האירוע נערך בעקבות צו ההריסה שהוצא לישיבה לפני שבוע על ידי המנהל האזרחי, תחת הכותרת "כולנו נלחמים יחד במדיניות ההקפאה והגירוש". במהלך האירוע אמר הרב שפירא, כי אין מדובר ב"תג מחיר" אלא בערבות הדדית. "לא ייתכן שבאים לתקוף גבעה אחת, והגבעה או היישוב שלידה יישן. צריכה להיות פעולה משותפת על כל גבעה ביהודה ושומרון. בכל יהודה ושומרון צריכה להיות תגובה לפי העניין", אמר.

הרב שפירא, הנחשב לאחד הרבנים הקיצוניים בימין, המשיך ואמר כי "איננו מנהלים מסע הפחדה או מאזן אימה, אלא מנהלים איכפתיות של יהודים אחד לשני. לא רק ביהודה ושומרון צריכה להיות ערבות הדדית, אלא גם בירושלים, בגליל ובנגב. בכל מקום צריכה להיות ערבות הדדית, וכשנפגע מישהו במקום אחד, צריכה להיות תגובה בכל מקום. אין פה תג מחיר, זה הכל פחד של אנשים שמנסים להרע לנו, והם נבהלים מהתגובה שהציבור הבריא מגיב".

במערכת הביטחון רואים את ישיבת עוד יוסף חי כמקור לאירועי תג המחיר באזור השומרון. הרב שפירא בעצמו נעצר במסגרת חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף, ביחד עם עוד מספר תלמידים מהישיבה. כולם שוחררו בשל חוסר ראיות.

גורמים במערכת הביטחון התבטאו בחריפות נגד הישיבה, רבניה ותלמידיה. לדברי הגורמים, מרבית אירועי תג המחיר קשורים בצורה כזו או אחרת לישיבה. בשבוע שעבר הוצא למבנה הישיבה צו הריסה, שנחתם באופן אישי על ידי ראש המנהל האזרחי, בטענה כי לא ניתן לישיבה אישור בנייה. עם זאת, גורמים בימין אומרים כי נראה כי מטרת צו ההריסה היתה להפחיד את תלמידי ורבני הישיבה, ועל מנת "להלך אימים על כלל תושבי יצהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully