וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני הר הבית לבג"ץ: לאפשר צעדה במז' י-ם

6.5.2010 / 20:35

נאמני הר הבית עתרו לבג"ץ בכדי שיחייב את משטרת ירושלים לאפשר להם לקיים את התהלוכה המסורתית של יום ירושלים במסלולה. התהלוכה אמורה לעבור בין היתר בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים

תנועת נאמני הר הבית עתרה היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה לחייב את המשטרה לאפשר לקיים תהלוכה ובראשה "אבן הפינה" ביום ירושלים הקרוב. העותרים דרשו כי התהלוכה תעבור בין השאר בשייח' ג'ראח וליד הקונסוליה האמריקאית, כפי שלטענתם נהוג מזה עשור.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נפתלי ורצברגר, נטען שמזה עשור מקיימת התנועה תהלוכה ברחובות ירושלים כדי להביע שמחה והוקרה ללוחמים משחררי העיר לצד "ביקורת ומחאה כלפי הרפיסות והמורך המתגלים במימוש הריבונות הישראלית בחלקים המזרחיים של העיר והבעת החזון הגדול של בניין בית המקדש".

על פי העתירה, מסלול התהלוכה בשנים האחרונות גובש במסגרת הסכמה בבג"ץ בין התנועה לבין מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב מיקי לוי, והתהלוכה כוללת משאית שעליה שתי אבני פינה. התהלוכה יוצאת מגבעת המבתר, דרך גבעת התחמושת, שייח' ג'ראח והקונסוליה האמריקאית, ועד שער יפו. משם ממשיכים חברי התנועה רגלית להר הבית, ואילו אבן הפינה נוסעת למרכז ירושלים.

השנה נפגשו אנשי התנועה עם קצינים ממחוז ירושלים כדי לתאם את האירוע, אך נאמר להם כי לא תותר תנועת אבן הפינה. לאחר מכן נאמר להם שמותר לה לנסוע רק על כביש מספר 1. כמו כן, לטענתם נאסר עליהם לעבור בשייח' ג'ראח ובקונסוליה האמריקאית, ובכך עוקר המסר שהם מנסים להעביר.

עוד נכתב בעתירה, כי מניעת הצעדה בשייח' ג'ראח ומניעת קיום עצרת המחאה ליד הקונסוליה, יש בהם ניסיון לרצות גורמים שמאלניים, פלסטיניים ואמריקאים באמצעות סתימת פיות בלתי לגיטימית ופגיעה בחופש הביטוי. לפיכך, העותרים דרושים שיאפשרו להם לצעוד במסלול הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully