וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"60% מאלמנות צה"ל סובלות מפוסט-טראומה"

18.4.2010 / 8:25

מחקר חדש חושף נתונים קשים על התמודדותן של אלמנות צה"ל עם השכול: כשתיים מתוך שלוש אלמנות סובלות מתסמינים של פוסט-טראומה, ומרביתן לא חיות עם בן זוג חדש

השכול לא מרפה: שישים אחוזים מאלמנות צה"ל סובלות מתופעות פוסט טראומטיות, מחרדות ומלחץ דם גבוה, ול-65% מיתומי צה"ל התגלו קשיי התנהגות. נתונים אלה עולים במחקר מקיף שנערך בקרב אלמנות צה"ל והציבור הרחב על ידי מכון המחקר "סמית" לקראת יום הזיכרון.

המחקר העלה ממצאים קשים לגבי דרכי ההתמודדות של האלמנות עם אובדן בעלן בעת שירותו הצבאי: כל אלמנה שלישית נאלצה להחליף את מקום עבודתה או להפחית את היקף עבודתה בעקבות מותו של הבעל, ולמעלה מ-50% מהאלמנות נוהגות לפקוד את קברי בעליהן למעלה משלוש פעמים בשנה.

40% מהאלמנות מציינות כי הדבר הקשה ביותר בו נתקלו מאז שהפכו לאלמנות היה גידול הילדים, ו-49% אחוזים השיבו כי היו אלה הבדידות והתא המשפחתי שנהרס. בנוסף הראה המחקר כי מרבית האלמנות (כ-60%) לא נישאו בשנית ולא חיות עם בני זוג.

עוד עולה מהמחקר, כי אלמנות צה"ל אינן מאמינות לפוליטיקאים: מרביתן אמרו כי הן לא מאמינות לפוליטיקאים שמבטיחים שלא לשכוח אותן ביום שאחרי יום הזיכרון, וגם הציבור הרחב חושב בצורה דומה, כשרק 22% מהם אמרו כי הפוליטיקאים אכן עומדים בהבטחתם.

"הדו"ח מראה את ההתמודדות של האלמנות שאינה מסתכמת ביום הזיכרון בלבד, אלא בשגרה יום יומית של מציאות קשה", אומרת נאווה שוהם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. "אני מצפה מכל הגורמים הרלוונטיים ללמוד את הנתונים ולהסיק מסקנות. אנו כארגון נמשיך לתת לאלמנות והיתומים את התמיכה המקסימלית בכל תחומי החיים", הוסיפה שוהם.

כיום חיות בישראל כ-4800 אלמנות צה"ל וכ-8000 יתומים. בשנה האחרונה הצטרפה למעגל השכול אלמנה אחת בלבד, שלומית פרץ, אשתו של רס"ן אלירז פרץ שנהרג באחרונה בהיתקלות עם פלסטינים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully