וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל: "צה"ל ירה אש חיה בנבי סאלח"

ניר יהב, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

2.4.2010 / 17:42

לטענת פעילי שמאל שהפגינו בכפר נבי סלאח השתמשו חיילי צה"ל באש חיה במהלך ההפגנה. עוד טענו המפגינים כי במקום פצוע בינוני מכדור גומי. צה"ל: "לא היתה אש חיה"

פעילי שמאל טוענים כי חיילים שנכנסו לכפר נבי סאלח במהלך ההפגנה השבועית הנערכת במקום בימי שישי ירו לעברם אש חיה. לטענת הפעילים במקום יש שני פצועים באורח בינוני מפגיעת כדור גומי. לטענת המפגינים אחד מהפצועים נפגע בידו ואילו השני ברגלו. מוקדם יותר נפגעו שלושה צלמי עיתונות באורח קל במהלך הפגנה בכפר מעסרה. מצה"ל נמסר כי לא נעשה שימוש באש חיה באף אחת מהפגנות היום.

הפגנות נערכו במוקדים שונים ברחבי הגדה. כמה מאות מפגינים פלסטינים, אזרחי ישראל ופעילים בינלאומיים התכנסו סמוך לגדר ההפרדה בבילעין, ניעלין ואום סלמונה על מנת למחות נגד תוואי הגדר. לדברי צה"ל במקום נערכו עימותים בין הצדדים כאשר המפגינים יידו אבנים לעבר החיילים אשר השיבו בירי כדורי גומי ורימוני גז.

במקביל נמשכת גם המחאה השבועית בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מאות פעילי שמאל התכנסו מול בתי המתיישבים היהודים בשכונה ומול מלון שפרד. המפגינים מוחים על ההשתלטות היהודית, לטענתם, על השכונה.

אין זו הפעם הראשונה בה נטען כי צה"ל משתמש באש חיה בהתמודדותו עם הפגנות בגדה.בחודש נובמבר האחרון פתח צה"ל בירי כדורי "טוטו" לעבר המפגינים. מפגין שהיה בניעלין סיפר אז כי "אכן ירו עלינו כדורי טוטו, וזה למרות שהצבא הודה כי מדובר באש חיה". ארבעה חודשים לפני כן הבהיר הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, כי תחמושת בקוטר 0.22 אינץ' (כדורי "טוטו") אינה מוגדרת על ידי הצבא כאמצעי לפיזור הפגנות או הפרות סדר. במכתב ששיגר לארגון "בצלם", מסר הפצ"ר כי הכללים לשימוש בתחמושת "טוטו" בגדה הם "מחמירים, והם מקבילים לכללי הפתיחה באש בתחמושת חיה".

  • עוד באותו נושא:
  • נבי סאלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully