וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וארה"ב קרובות לסיכום רכישת F-35

26.3.2010 / 7:29

על רקע המשבר ביחסים ועיסקת רכישת מטוסי התובלה מסתמן כי ישראל וארה"ב יחתמו בקרוב על הסכם לרכישת מטוס הקרב F-35. המטוס נחשב למטוס התקיפה המתקדם בעולם

התקדמות משמעותית בדיונים בין ישראל לארה"ב לרכישת מטוס הקרב המתקדם אף-35. השבוע נפגשו נציגי משלחת משרד הביטחון בניו יורק עם נציגי מהפנטגון לקראת סיכום על חתימה בין שתי המדינות להסכם רכישה בין הצדדים. במסמך הרכישה אמורים הצדדים להסכים, בין היתר, על כמות המערכות הישראליות שישולבו במטוס הקרב, נושא שהיה אחד מליבות המחלוקת בין ישראל לארה"ב וכן על לוח הזמנים להגעת המטוסים לישראל.

מקורבים לעסקה אמרו כי בפגישות האחרונות שהתקיימו השבוע חלה התקדמות משמעותית שעשויה להביא לחתימה על הסכם הרכישה כבר בשבועות הקרובים. האף-35, המכונה גם JSF מתוצרת חברת "לוקהיד מרטין", נחשב כיום למטוס התקיפה המתקדם בעולם בכל יכולות חמקניות, ועלותו המשוערת נעה בין 110 ל-130 מיליון דולרים למטוס כשרוב התקציב צפוי להגיע מכספי סיוע. חיל האוויר צפוי לקבל בשלב ראשון 25 מטוסים, עם אופציה לרכישת 50 מטוסים נוספים.

בתוך כך, בניגוד ללוח הזמנים המקורי, הגיש משרד הביטחון לפני שבועות בודדים בקשה לדחיית הגעת המטוס הראשון לישראל ל-2015. זאת בניגוד לדיונים המוקדמים בין הצדדים שם ביקש משרד הביטחון לקבל את המטוסים בשנת 2014. בבקשה הישראלית נימק משרד הביטחון את דחייה בהגעת המטוסים בכחצי שנה בשל אילוצים תקציביים. בעוד כשבועיים צפויים להגיע לישראל בכירים בחברת "לוקהיד מרטין" על מנת להמשיך את הדיונים עם משרד הביטחון לקראת סיכום סופי על הרכישה. בין היתר ייפגשו הנציגים עם ראשי התעשיות הביטחוניות בישראל שמערכות שפיתחו אמורות להיות משולבות במטוס. כיום משולבים באף-35 מערכות של שמונה חברות ישראליות.

ההתקדמות בדיונים על רכישת האף-35 נרשמת על רקע המשבר בין הממשלה בישראל לממשל האמריקאי וכמו כן על רקע ההסכם שנחתם שלשום בין הפנטגון למשלחת משרד הביטחון בניו יורק לרכישת שלושה מטוסי תובלה מסוג "סי-130 ג'יי" מתוצרת "לוקהיד מרטין" גם הם, שאמורות להחליף חלק ממטוסי הקרנף המשמשים את חיל האוויר למעלה מ-40 שנה.

* הכותב היה אורח חברת 'לוקהיד מרטין' בארצות הברית

  • עוד באותו נושא:
  • F-35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully