וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו פעילי השמאל שנעצרו בשייח ג'ראח

עימותים בין פעילי שמאל לכוחות המשטרה פרצו בשכונה לאחר שהפעילים ביקשו לקיים משמרת מחאה מול אחד מבתי השכונה. 8 בני אדם נעצרו. המפגינים: "לא צריך רישיון למשמרת מחאה"

שמונת המפגינים שעוכבו לחקירה במהלך משמרת מחאה שקיימו אחר הצהריים (שישי) כ-250 פעילים בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים שוחררו הערב בערבות. המפגינים הורחקו מירושלים למשך 15 ימים.

לאחר שפוזרה הפגנת השמאל הגיעו למקום פעילי ימין והחלו ליידות אבנים לעבר תושבים פלסטינים. פלסטיני אחד נפצע קל כתוצאה מחילופי ידויי האבנים. מצבו מוגדר קל.

לדברי המפגינים, המשטרה נהגה באלימות מופרזת כנגדם וביצעה מעצרים בניגוד לחוק. אלון הראל, פרופ' למשפטים באוניברסיטה העברית סיפר לוואלה! חדשות כי הפעילים מקיימים במקום משמרת מחאה, אותה ניתן לערוך ללא רישיון מהמשטרה.

"יש חקיקה בישראל שאומרת שמשמרת מחאה היא חוקית ואז תפקידה של המשטרה לאבטח אותה", סיפר. הוא תאר כיצד אחת המפגינות נעצרה במקום בו מותרת ההפגנה על פי פסיקת בג"ץ, "בלי סיבה וללא עילה". פרופ' הראל הוסיף כי מעצר הפעילים נעשה בניגוד לחוק שכן אין לדבריו עילה למעצר, "אני מאוד מקווה שהפעם, לשם שינוי, יוטלו סנקציות על המשטרה ושיובהר לה שאסור לבצע מעצרים ללא עילת מעצר. לא מושיבים אדם במשך 24 שעות במעצר ללא סיבה".

שירה וילקוף, אחת הפעילות שהפגינו במקום סיפרה עוד כי המפגינים התקבצו על גבעה בה מותרת ההפגנה וכאשר ביקשו לקיים משמרת מחאה ליד אחד מבתי הפלסטינים, שאינו קרוב לדבריה לבתי היהודים בשכונה, התחילו חילופי דברים עם המשטרה. "שמעתי את אחד מקציני המשטרה אומר לשוטרים – 'צריך לטהר את הגבעה'", סיפרה.

היא הוסיפה כי ברגע שהפעילים פנו לכיוון "בית מאהר", נקודה בה לדבריה מתקיימות משמרות מחאה באופן קבוע, "כוחות יס"מ הדפו את המפגינים לצידו השני של הכביש תוך שימוש באלימות מופרזת. הם עצרו גם את שניים ממובילי המאבק". וילקוף ביקרה בחריפות את התנהלות המשטרה, ולדבריה "השכונה נראית יותר ויותר כמו חברון, תחת עינה הפקוחה של המשטרה. במקום לטפל באלימות, המשטרה לא מפנימה את מה שבג"ץ פעם אחר פעם מסביר לה".

במשטרה דחו את טענות פעילי השמאל ומסרו כי הפעילים הפגינו במתחם הר גנות בו מותרת המחאה, אולם כמה מהם ביקשו לפתוח בתהלוכה לכיוון בתי היהודים בשכונה. אז מפקד המשטרה במקום הכריז על התהלוכה כבלתי חוקית וכוח יס"מ הדף בכוח את המפגינים בחזרה למתחם. לטענת המשטרה, הפעילים הפרו את הסדר ולכן כמה מהם עוכבו לחקירה. כרגע האירוע בשליטה.

בית המשפט העליון ביקר לפני כשבועיים בחריפות את המשטרה שלא אישרה לקיים הפגנה בשייח' ג'ראח. מדי סוף שבוע מגיעים בין כמה מאות לכמה אלפי פעילי שמאל למחות נגד קניית בתים בידי יהודים בשכונה.

עדכון ראשון: 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully