וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון ירושלים לצדק ליועמ"ש: "לפרק את ארגון 'יד לאחים'"

גלעד גרוסמן

23.2.2010 / 13:20

מכון ירושלים לצדק פנה ליועמ"ש בבקשה לפרק את הארגון החרדי. לטענתם, הארגון פועל באופן לא חוקי, גזעני ולא דמוקרטי. "יד לאחים" בתגובה: נגיש תביעת דיבה. אלו טענות שקריות ונבזיות

מכון ירושלים לצדק פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בהליך פירוק הארגון החרדי "יד לאחים" ולהכריז עליו כארגון טרור. מכון ירושלים לצדק, העוסק בקידום זכויות אזרחיות וחברתיות ונושאי חופש דת, טען במכתב שהארגון מעורב בשורה של פעילויות בלתי חוקיות, שבוצעו נגד קבוצות מיעוט אתניות ודתיות. המכון אף משווה את הרטוריקה שבה משתמש הארגון לזאת של הקו קלוקס קלאן.

בבקשה שהוגשה על ידי עורך הדין כלב מאיירס נכתב כי "ארגון 'יד לאחים' מנהל מאבק מוצהר וגלוי, מזה שנים, כנגד קבוצות מיעוט דתיות רבות בישראל, בסיוע עשרות פעילים אלמוניים קיצונים. מאבק הארגון, אשר אינו אלא 'ארגון טרור' כהגדרתו בחוק, מתמקד כנגד יחידים וארגונים אשר מחזיקים בדעות שאינן לרוח מייסדיו ופעיליו, אשר בעצמם מייצגים פלג קיצוני באוכלוסיה הישראלית".

עו"ד מאיירס, היועץ המשפטי של המכון, טען במכתבו כי יעקב טייטל, המחבל היהודי, היה חבר בארגון "יד לאחים" במשך חמש שנים וציין כי "עובדה זו מחזקת את הטענה שמדובר בארגון טרור", והוסיף שראוי לבדוק האם חברים אחרים בארגון סייעו לו במעשים המיוחסים לו.

בשבוע שעבר עתר המכון לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שר הפנים אלי ישי, בטענה ש"יד לאחים" מעביר למשרד הפנים ולמשרד ההגירה "מידע" כדי למנוע את כניסתם לישראל של יהודים משיחיים, וכי משרד הפנים משתמש במידע זה כדי לייצר סוגים של אפליה על רקע דתי.

מ"יד לאחים" נמסר בתגובה כי הארגון הגיש בעבר תביעת דיבה נגד עו"ד מאיירס בעקבות "הצהרות שקריות ומכפישות נגד 'יד לאחים'" שכתב באתרו. "מסתבר, כי גם במקרה זה נאלץ לשלוח לו הודעה מעו"ד על הגשת תביעה דיבה, כדי שיחזור בו גם הפעם מדבריו הכוזבים, ובפרט מהשוואתו המזעזעת והפושעת לארגון הטרור קו קלוקס קלאן. 'יד לאחים' טרם קיבל את פניית מאיירס ליועץ המשפטי לממשלה, וכשיקבל אותה יגיב בחומרה על טענות שקריות וזדוניות אלה".

עוד נמסר מארגון 'יד לאחים' כי "מאז הקמתו לפני יותר מיובל שנים, חרטנו על דגלנו הצלת יהודים תמימים שהולכו שולל ונפלו ברשתם של כתות המיסיון. הארגון פועל באופן חוקי, ומעולם לא נשפט הארגון או אחד מפעיליו על פעילות אסורה מכל סוג שהוא". בארגון מכחישים כל קשר ליעקב טייטל. "טייטל הינו מטורף ואינו בריא בנפשו. הטענה כי טייטל חבר בארגון מגוחכת לחלוטין. טייטל, מעולם לא נמנה על אנשי 'יד לאחים', איננו מכירים אותו. מיותר לציין כי לא כל אדם שיכריז על עצמו כחבר בארגון, אכן ייחשב ככזה".

ביחס ליהודים המשיחיים נמסר, כי "אנשי הכת, בבואם לבקש אשרת כניסה לישראל ממשרד הפנים, עוברים על החוק כשהם מצהירים כי הינם יהודים. ארגון 'יד לאחים' שומר על החוק, ומיידע את משרד הפנים כי אנשים אלו אינם יהודים וכי הם משתייכים לכת 'היהודים המשיחיים', כך שעל פי חוקי מדינת ישראל אסורה כניסתם ארצה. ארגונו של מאיירס תומך ומעודד מיסיונרים לבצע עבירה גסה ובוטה זו על החוק, ופנינו בנושא ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיפרק את ארגונו".

  • עוד באותו נושא:
  • דת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully