וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: האישום נגד ח"כ נפאע - רדיפה פוליטית

גלעד גרוסמן וניר יהב

13.12.2009 / 14:38

היועץ המשפטי לממשלה הודיע על כוונתו להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת מבל"ד, שביקר ללא אישור בדמשק ונפגש עם סגנו של מזכ"ל החזית העממית. אחמד טיבי: "במקום לרדוף את הפושעים בהתנחלויות, רודפים את הח"כים הערבים"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז החליט להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת סעיד נפאע (בל"ד), בעקבות ביקורו בסוריה. הודעה על ההחלטה הועברה ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, וזאת כדי שידונו בהסרת חסינותו של נפאע.

לפי טיוטת כתב האישום, ח"כ נפאע ביקר בסוריה בספטמבר 2007, יחד עם קבוצה של אנשי דת דרוזים, למרות שבקשתו לצאת לסוריה נדחתה על ידי שר הפנים מטעמי ביטחון. חברי הקבוצה נסעו לירדן, ושם, בסיוע של עזמי בשארה, קיבלו היתרי כניסה לירדן מהשגרירות הסורית. משם המשיכו חברי הקבוצה דרך מעבר שייח חוסיין לסוריה, ושהו שם כשבוע.

במהלך הביקור בסוריה נפגש ח"כ נפאע בחשאי עם טלאל נאג'י, סגן מזכ"ל החזית העממית. במהלך הפגישה ארגן נאג'י פגישה בין נפאע לחאלד משעל, אך השניים לא נפגשו לבסוף. נפאע חשוד שהגיע למשרדו של ראש הלשכה, וקיבל לידיו תשורה. על פי טיוטת כתב האישום, נפאע "ניסה באופן חשאי ליצור קשר עם חאלד משעל ואף ביקר במקום עבודתו, ובכך קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ ללא כל הסבר סביר". ח"כ נפאע חשוד בעבירות של יציאה שלא כדין למדינת אויב ובמגע עם סוכן חוץ.

בתגובה להחלטה אמר ח"כ סעיד נפאע לוואלה! חדשות כי קשה לו להבין מדוע הוחלט להגיש כתב אישום נגדו ולא נגד יתר חברי הכנסת שביקרו במדינות שמוגדרות מדינות אויב. "ההחלטה מוזרה מבחינתי, במיוחד לאור העובדה שכנגד כל חברי הכנסת שיוחס להם ביקור במדינת אויב נסגרו התיקים והיועץ המשפטי בחר אותי כאדם יחיד מתוך שבעה-שמונה, כדי להגיש כתב האישום. כנראה שהאוכלוסייה שפעלתי בתוכה מפריעה להרבה גורמים במדינה. על אף זאת, אני אתמודד עם כתב האישום בכל הכלים שעומדים לרשותי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) גינה את ההחלטה להעמיד לדין את ח"כ סעיד נפאע בעקבות ביקורו בסוריה וכינה זאת "רדיפה פוליטית של נבחרי הציבור הערבים". לדבריו, "במקום לרדוף את הפושעים האמיתיים בהתנחלויות, הפרקליטות רודפת את הח"כים הערבים בשל פעילותם הפוליטית המתריסה נגד הקונצנזוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully