וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחו נגד פינוי חומש - וקיבלו 20 אלף שקל

11.11.2009 / 19:00

שני חיילי גדוד שמשון שנכלאו לאחר שהניפו בטקס השבעתם שלט נגד הפינוי, זכו לתעודת הוקרה ולפרס כספי מארגון ימין. "החיילים יירשמו בדפי הזהב של הגבורה הישראלית בארצנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז לבנה)

19,800 שקל - זה הסכום שקיבלה הערב (רביעי) כל אחת ממשפחות שני חיילי גדוד שמשון שהניפו את שלט המחאה נגד פינוי מאחזים בחומש. בטקס, שנערך בירושלים, העניקה תנועת "המטה להצלת העם והארץ" המחאה למשפחות החיילים אריה ארבוס ואחיה עובדיה על היום בו שהו במאסר. שני החיילים לא נכחו באירוע, אולם משפחותיהם באו וקיבלו את הכסף בשמם. בנוסף קיבלו השניים תואר של "גיבורי ישראל" מידי של ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי בו נכתב כי "במעשיכם קיימתם את השבועה לשמור על ארץ ישראל ותושביה, חיזקתם את הצבא ואת כבוד האדם וחירותו, הוכחתם גבורה עילאית ותירשמו בדפי הזהב של הגבורה הישראלית בארצנו".

רוחמה ארבוס, אשתו של אריה, סיפרה על התקופה בה שהה בעלה במאסר. "לאורך כל הזמן הוא קיבל חיזוקים מהחברים לגדוד, והיו כאלה שאמרו לו שהם מתחרטים שהם לא הניפו את השלט", סיפרה, "אריה התגייס כי רצה להיות חלק במלחמה נגד האויבים והוא אמר מההתחלה למפקדים שלו שהוא לא ייעשה משהו שנוגד את דרך הקב"ה. הגדוד שלו עשה דברים נוראיים של להילחם במי שנמצא בחומש ופינה אותם דווקא בשבתות. אריה מתכוון להמשיך להיות בצבא ולעשות עוד דברים מועילים".

אתמול שלחו 25 קצינים ולוחמים יוצאו גדוד "שמשון" מכתב למפקד הגדוד סא"ל ציון שנקור ולמפקד חטיבת שומרון אל"ם איציק בר בו הם כותבים כי הם מתביישים בפעולות הגדוד במהלך הפינויים מחומש. בין היתר כתבו אנשי המילואים כי "התעסקותם של מפקדי הגדוד וחייליו בחודשים האחרונים בגחמות פוליטיות בחורבות חומש שבשומרון, תצפיות ומרדפים אחרי יהודים, צהלות קרב כאילו היו אלו גדולי המחבלים - כל אלו גורמים לנו בושה גדולה". כמו כן המילואימניקים חיזקו את ידיהם של שני החיילים שהניפו את השלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully