וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינית עתרה לבג"ץ: לא רוצה לחזור לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.11.2009 / 11:14

סטודנטית פלסטינית בת 21 מאוניברסיטת בית לחם דורשת מבית המשפט למנוע את הרחקתה לעזה. "הרחקתה של צעירה באישון לילה לרצועת עזה, תוך קריעתה מלימודיה רגע לפני סיומם, נוגדת את החוק"

בג"ץ ידון מחר (חמישי) בעתירה של ברלנטי עזאם, סטודנטית פלסטינית בת 21 באוניברסיטת בית לחם, שנעצרה על ידי חיילי צה"ל והורחקה לרצועת עזה משום שכתובתה בתעודת הזהות היא עזה. זאת למרות שעזאם מתגוררת בארבע השנים האחרונות בגדה המערבית ונותרו לה פחות מחודשיים לסיום התואר הראשון. בעתירה נדרש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה להחזיר את עזאם לגדה.

בעתירה שכתב עו"ד ידין עילם מעמותת "גישה" נכתב כי הובטח לעזאם שלא תורחק לרצועה כל עוד בית המשפט לא יקבע אחרת אולם ההבטחה הופרה. "תפיסתה על אם הדרך של נערה צעירה, שאינה מהווה כל סכנה ביטחונית או אחרת, והרחקתה באישון לילה לרצועת עזה, תוך קריעתה מלימודיה רגע לפני סיומם, וכל זאת בהתעלם מהבטחה שלטונית מפורשת ואגב פגיעה חמורה בזכותה להליך הוגן, נוגדת את החוק, את המוסר ואת השכל הישר", נכתב בעתירה.

בנוגע לטענתה של מדינת ישראל כנגד ברלנטי עזאם לפיה שהתה בגדה המערבית שלא כדין, נכתב בעתירה: "העותרת עברה מרצועת עזה לגדה המערבית כדין. המפקד הצבאי עצמו התיר את כניסתה לגדה בלא כל תנאים או מגבלות, ובלא צורך בקבלת היתר מיוחד כלשהו. היתרים כאלה לא היו קיימים כלל".

בעתירה נטען עוד כי "ההחלטה לפיה עדכון כתובתו של אדם במרשם האוכלוסין מהווה תנאי מהותי לעצם חוקיות מגוריו באותה כתובת – בלא כל בסיס חוקי מפורש ובלא כל פרסום רשמי – מעמידה את האדם במצב בלתי אפשרי וחותרת תחת עקרונות היסוד של המשפט". בנוסף נכתב כי גירושה מהגדה לעזה תוך התבססות על כתובת בלתי מעודכנת דומה לגירוש אדם מביתו בת"א אל קריית שמונה, "רק משום ששם מופיעה כתובתו במרשם האוכלוסין.

לפניות לכתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully