וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של חן: "מקווה שיזכה למשפט צודק"

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

28.10.2009 / 17:00

שנה וחצי אחרי שנמלט, נחת בצהריים "הרב המתעלל" בנתב"ג והועבר לחקירת המשטרה. פרקליטו: "משוכנעים שבית המשפט יתרשם שלא היו דברים מעולם"

אורי לנץ

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

אליאור חן הוסגר לישראל. אורי לנץ, אורי לנץ
עם הגעתו לישראל, הועבר חן לחקירה במשטרת מחוז ירושלים/אורי לנץ, אורי לנץ

מטוס אל על ובו אליאור חן, החשוד המרכזי בפרשת ההתעללות החמורה בקטינים מירושלים, נחת בצהרים (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון. את חן המכונה "הרב המתעלל" ליוו בדרכו לישראל קצין המשטרה הישראלי ניצב מוטי אדרי וקצין משטרה ברזילאי. עם נחיתתו, הועבר חן בניידת משטרה לתחנת משטרת מחוז ירושלים במגרש הרוסים. חן צפוי להיחקר במשך מספר שעות ומחר הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, תת-ניצב ברונו שטיין, אמר היום במסיבת עיתונאים, כי "אנחנו מייחסים לאליאור חן מעורבות אישית במעשי ההתעללות - הפגיעה בילדים ובאם". לדבריו, "לאליאור חן מחויבות אישית לפגיעה בילדים".

אחת מנוסעות הטיסה שעמה הגיע חן לישראל סיפרה כי "חן ישב מאחור, קרא בתורה, מצדדיו היו שוטרים, בהתחלה הסתכלו עליו כמה אנשים אבל הוא לא עורר יותר מדי עניין. אחת הסיבות היא שרוב הנוסעים היו זרים ולא ישראלים והם לא ידעו במי מדובר".

"אני מקווה מאוד שהוא יזכה למשפט הוגן למרות הפרסומים נגדו", אמר פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, לוואלה! חדשות. עטרי נפגש לאחרונה עם חן לפני כמה חודשים בסאו פאולו, ומאז הוא התכתב אתו. הוא מקווה לפגוש אותו שוב זמן קצר לאחר נחיתתו של חן בארץ. "אנחנו משוכנעים שבבירור משפטי של החשדות כלפיו, בית המשפט יתרשם שלא היו דברים מעולם", אמר.

הוא מודה שחן טעה כשנמלט לברזיל לפני שנחקר, אולם באותה נשימה מוסיף שהוא נאבק נגד הסגרתו "מכיוון שהוא צוייר כבר בכלי התקשורת כמפלצת וכשטן, באופן שהטיל חשש מאוד כבד לכך שהוא לא יזכה למשפט צדק אם יחזור ארצה".

עו"ד עטרי הוסיף שחן כלל אינו חושש להתייצב בבית המשפט מול האמא, שלכאורה התעלל בילדיה. "הטענות נגד חן מושתתות על שני אדנים - האחד, עדותו של נער בן 14.5 שנמנע בצורה שיטתית מלהגיע לבית המשפט ולחזור על הדברים שטען במשטרה, והאדן השני הוא עדותה של האמא. היא ניקתה את חן מכל חשד בסדרה של הודאות, ורק לאחר שהובטח לה שיקלו בעונשה אם תפליל אותו, שינתה את טעמה. בית המשפט כבר אמר עליה שהיא אישה מניפולטיבית".

פרקליטו של האב שאליאור חן חשוד בהתעללות בילדיו, עו"ד דוד הלוי אמר "כי הסגרתו של חן התקבלה בשמחה מהולה בעצב. שמחה בשל הידיעה כי החל תהליך מיצוי הדין עם מי שהיה אחראי למסכת אכזרית וקשה של התעללות ברוטאלית, שהותירה בהם צלקות פיזיות ונפשיות קשות ביותר. עצב וחשש, משום שדי בהזכרת שמו של חן כדי לעורר פחד כבד והעלאת כל הטראומות מהעבר אותן הם מבקשים לשכוח".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אליאור חן מוסגר לישראל אוקטובר 2009. אורי לנץ
אליאור חן מוסגר לישראל אוקטובר 2009/אורי לנץ

חן הועלה אמש על המטוס בדרכו לישראל מברזיל, אליה נמלט לאחר חשיפת הפרשה במרץ 2008. תת שר המשפטים הברזילאי, ד"ר רומיאו תומה ג'וניור, אמר החודש עם ההחלטה על הסגרתו של חן לישראל, כי מאז שחן הגיע לברזיל הוא ניסה דרכים שונות כדי להסתתר במדינה. בתחילה ניסה להטמע בקהילה החרדית בברזיל כחרדי, ואחר כך ניסה להתחפש לחילוני ולהטמע בקהילה היהודית החילונית בברזיל. לאחר שנתפס ניסה חן לטעון כי הוא פליט מדיני אך טענתו לא התקבלה.

בחודש מאי האחרון החליט בית המשפט בברזיל שחן, שזכה לכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון במדינה את הערעור שהגיש חן על על ההחלטה, והודיע לנשיא ברזיל שניתן להסגירו.

אליאור חן מוסגר לישראל אוקטובר 2009. אורי לנץ
אליאור חן מוסגר לישראל אוקטובר 2009/אורי לנץ
  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully