וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: קיצוץ נוסף בתקציב - לטובת ביטחון ובריאות

מירב ארלוזורוב

29.9.2009 / 7:29

נתניהו ושטייניץ מפתיעים: יביאו לאישור הממשלה קיצוץ של שני מיליארד שקל בתקציב לצורכי ביטחון והיערכות לשפעת החזירים. "הקיצוץ מבטא עמדה תקיפה נגד פריצת מסגרת התקציב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, יביאו במשותף ביום חמישי לישיבת הממשלה החלטה על קיצוץ של שני מיליארד שקלים בתקציב המדינה. מדובר בהחלטה מפתיעה מאחר שתקציב 2009-2010 הוא תקציבי דו שנתי, ומסגרתו נקבעה כבר בחודש יולי. מרבית שרי הממשלה עדיין אינם יודעים על הקיצוץ המתוכנן בתקציב משרדם.

הקיצוץ, בסך של שני מיליארד שקלים, נועד לממן הוצאות חריגות שהצטברו מאז אושר התקציב ביולי. מדובר על ההוצאות הכרוכות בהיערכות לשפעת החזירים, הנאמדות בכחצי מיליארד שקלים, ועוד כ-1.5 מיליארד שקלים הנדרשים למערכת הביטחון בשל צורכי מודיעין, היערכות העורף והשלמת מלאים. המימון של שני מיליארד השקלים שנוספו לתקציב יבוא על חשבון קיצוץ רוחבי של 2% בתקציבי המשרדים - בתקציב 2009 ו-2010 גם יחד.

כמו כן יידחו הוצאות שנקבעו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, ואשר לא עוגנו בינתיים בחקיקה בכנסת. עם זאת, הקיצוץ הרוחבי לא יכלול את הוצאות השכר של הממשלה, הוצאות חוזיות, מענקי האיזון לרשויות המקומיות, תקציבי הפיתוח במשרד החינוך וכן חלק מתקציבי המשרד לביטחון פנים. כמו כן, תקציב מערכת הביטחון אינו נכלל בקיצוץ הרוחבי, מאחר שתקציב הביטחון מתנהל כיום על פי נוסחה קבועה ארוכת טווח.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר ל"הארץ" כי הקיצוץ הוא החלטה תקדימית חשובה. "זוהי עמדה תקיפה של האוצר, שאין דבר כזה - כמו שהיה בתקופת אולמרט - שפתאום מוסיפים הוצאות לאחר שהתקציב כבר סגור. העיקרון הוא שלא נסכים לפריצת מסגרת התקציב, וכל הוצאה שנוספת, יצטרכו לקצץ אותה במקום אחר, ובלבד שמסגרת התקציב לא תפרץ. זהו עיקרון מקודש, שגם ראש הממשלה שותף לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully