וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הסתבך - והתנצל

פנחס וולף

3.9.2009 / 19:22

אייל גבאי סיפר בפורום מנכ"לים על החשש במשרדי הממשלה להתעמת עם הדרוזים. לאחר שזכה לביקורת רחבה בזירה הפוליטית הבהיר כי דבריו לא הובנו כראוי

אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר היום (חמישי) כי במשרדי הממשלה מפחדים מהמילה "דרוזים", ועורר סערה במערכת הפוליטית. גבאי, שדיבר בפורום המנכ"לים של המרכז הישראלי לניהול, התייחס לחשש במשרדי הממשלה מעימות עם הדרוזים נוכח התכנית להנחת צינור גז באזור נחל הקישון, נתיב הצינור צפוי לעבור באדמות השייכות לישובים דרוזים. "הם משרתים בצבא, יש להם רישיון לנשק ואסור להתעסק איתם", אמר גבאי.

דבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה זכו לביקורת מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית. ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) אמר " איני רוצה להאשים את המנכ"ל המכובד בגזענות, אך ניתן בהחלט להאשימו באטימות ובחוסר אחריות. אני תובע מראש הממשלה לדרוש מהמנכ"ל הסברים לדבריו".

ח"כ נחמן שי (קדימה) הגיב כי "עובד ציבור אינו יכול לתקוף עדה בישראל אשר הוכיחה לאורך השנים את נאמנותה ואת מסירותה. על ממשלת ישראל למצוא דרך להדברות עם העדה הדרוזית ולא להשתלח בה ולדחוק אותה לעמדה קיצונית". יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק טענה כי דבריו של גבאי "אינם משקפים את דעתה של החברה הישראלית אשר מוקירה את תרומתה של העדה הדרוזית".

בעקבות הסערה שעורר, פרסם גבאי הבהרה בה טען כי דבריו לא הובנו כראוי. "יש מי שמתוך דעות קדומות מפחד מהמגזר הדרוזי, ובמקום לדבר איתם, הניח הנחות שגויות לגביהם", אמר .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully